Gå til innhold

HVORDAN HA DET MORO MED TELEFONSELGERE:

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORDAN HA DET MORO MED TELEFONSELGERE:

1. Syng Knudsen og Ludvigsens «Telefonsang» til du hører opptattsignalet.

2. Fortell om dine personlige problemer. Understrek hvor godt det gjør å ENDELIG snakke med noen om det.

3. Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be han om å slutte

med det.

4. Prut, prut og atter prut.

5. Le hysterisk til du hører opptattsignal.

6. Forandre dialekten din hvert 10. sekund.

7. Pust tungt og spør hva selgeren har på seg.

8. Spør om det er mulig å LEIE produktet.

9. Imiter selgerens stemme og dialekt.

10. Spill trekkspill kontinuerlig fra og med samtalen starter.

11. Foreta en psykoanalyse av selgeren.

12. Sett selgeren på venting og gå og se TV.

13. Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora. Lag denne lyden hver gang selgeren snakker om produktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklage å si at du er litt opptatt akkuratt nå å ikke kan prate, men spørre om du kan få deres privat nr så kan du heller ringe de tilbake senere på kvelden..

Skrevet

Eller si neitakk.... Legg på.... Trenger vel ikke sløse vekk tiden til disse tlfselgerne.

Det er faktisk vanlige folk med en jobb.

Det letteste er vel å reg. seg i brønnøysund registeret.

Skrevet

Jeg ga telefonen til katten, som var veldig sulten og mjauet intenst og vedvarende, he he.

Da jeg tok opp telefonen igjen hadde han lagt på... :-D

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man skal være ufin med mennesker som prøver å tjene til livets opphold med en lovlig jobb. Si nei takk og legg på. Reserver deg mot telefonsalg. Frekke mennesker er no dritt enten de selger noe eller bare er uforskammete.

Skrevet

Jeg har gjordt noe sånt en gang. Det var etter at lokalavisen ringte for ørtende gang og lurte på om vi ville ha abonement. Da var begeret nådd hos meg. Jeg sa "et øyeblikk" og lot telefonen ligge ved siden av meg mens jeg spiste opp middagen. Hørte hun pustet og sa hallo i ca et kvarter. Neste dag ringte hun jaggu igjen. Da fikk hun kjeft så det holdt. Vet ikke hva hun foretrakk jeg.

De burde registrert første gang noen ringte meg, at jeg ikke ønsket å ha den blekka!

Etter det har de ihvertfall ikke ringt...

Skrevet

Hjelper ikke å registrere seg i brønnøysundregisteret.. Har nemlig gjort det for lenge siden, men de ringer fremdeles..

Tusen takk for kjempetips!! :) Skal prøve neste gang de ringer :)

Skrevet

Det mange har vansklig for å forstå er at det er ikke selgeren sin feil at du har reservert deg og han ringer.

Selgeren sitter med øretellefoner forran en data, telefonen ringer automatisk. Hver gang noen tar telefonen popper navnet på personen man ringer opp. Selgeren har null kontroll over hvem han ringer.

Selskapet som selgeren jobber for har også sjelden noe ansvar. De kjøper lister i fra firma som lever av å lage godkjente telefonlister. En godkjent telefonliste vil si f.eks mennesker som ikke er reservert.

Så de dere bør være irriterte på er firmaer som selger lister som ikke holder mål. Blir du plaget av telefonsalg og har reservert deg mot det vil jeg anbefale deg å spørre selgeren hvor de kjøper listene sine. Og så igjenn ta kontakt med det firmaet du får opplyst.

Skrevet

Måtte jo le litt av metodene som blir nevnt her:) Men er forsåvidt enig i at det er jobben deres, så det må respekteres.

MEN må bare si en ting, det er så riktig som du skriver "Småsporvinj gjeng på tryne". De sitter forran en data og tlf ringer automatisk....

Det jeg synes er aller mest irriterende med tlf selgere, er at det ofte tar laaaang tid fra du faktisk tar tlf, til de sier "hallo"

Skrevet

Grunnen til at det avogtil tar lang tid er at systemt ringer deg, og i det du tar tlf. så blir du koblet opp mot en ledig selger, noe som kan ta noen sek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...