Gå til innhold

Så innmari slapp og trøtt....er det ok å ta en hjemmedag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb som til vanlig er veldig krevende.. og nå er jeg altså 6 + 3 uker på vei og er helt fullstendig utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Er fryktelig trøtt og konstant småkvalm. Jeg har også vært småforkjøla i over en uke og føler meg generelt som en sliten vaskeklut om dagen.. så i dag ringte jeg og sa jeg var syk. Men nå sitter jeg her og har litt dårlig samvittighet - for jeg er jo ikke "ordentlig" syk heller...

Er det greit å ta seg en sånn dag for å hente seg inn litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel helst slik at hvis man lurer på om man skulle vært på jobb så er man kanskje også "frisk" nok til å være der... Jeg har for regel at hvis jeg er i tvil så går jeg på jobb og heller går hjem igjen om jeg føler at jeg ikke kan gjøre jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skjønner deg jeg altså. Jeg er heeelt skutt når jeg kommer hjem fra jobb, og sover fram til jeg går og legger meg borimot. Jeg syns det er utrolig kjedelig, både for meg, og jeg får dårlig samvittighet ovenfor samboer.. Nå er jeg blitt skikkelig kvalm i tillegg til at jeg er så trøtt, så har planer om å holde ut denne uka, og dersom det fortsetter over helga, skal jeg be om å få sykemelding. Ikke så kult å løpe på do å brekke meg til stadighet når jeg er på jobb. Håper jeg blir bedre da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart det må være lov å ta seg en dag for å hente seg inn igjen. Man har lov til å være litt dronning nå!

Det er abselutt ingen som takker deg for at du sliter deg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det e helt greit jeg. Er kvalm og trøtt hele tiden selv og det er en plage å gå på jobb. Holder på å sovne av på jobben også. Da jeg kom til meg selv, var nesen nesten i tastaturet. Kommer hjem fra jobb og sover til samboeren min kommer, så lager jeg/vi middag så sover jeg igjen. Er våken i et par timer før jeg tar kveld. Var hos legen min i går og hun ønsket å sykemelde meg. Ble enig om at jeg skulle prøve litt til. Så JA. Ta deg en hjemmedag og sov lenge og slapp av uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg enig i at det må være lov å ta seg en fridag dersom man er så slapp og trøtt at man ikke har noe fornuftig å tilføre på jobb. Synes i alle fall du ikke bør ha dårlig samvittighet, men slapp av så godt som mulig når du har muligheten:)

Jeg gleder meg bare til jeg kan fortelle alle hvorfor jeg har vært så rar i det siste. Er så redd for å kaste opp på jobb at jeg visstnok har vært litt skarp til kollegene mine. Skal bli deilig den dagen jeg (forhåpentligvis) kan fortelle årsaken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg veldig igjen i dilemmaet ditt.. Er i så og si fin form på jobb, men når jeg kommer hjem er jeg helt skutt! Ligger å halvsover på sofaen til det er leggetid. Føler det liksom er litt urettferdig når jeg bruker opp all energien min på jobb og har ingenting igjen til husarbeid, venner og samboer! Nesten litt lyst til å sykemelde meg halvt men tør ikke pga jeg akkurat har begynt i ny jobb! Hva syns dere....? Er bare 5pluss2 uker på vei og, når begynte dere å bli så slappe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 3+6 i dag og jeg merker graviditeten veldig godt. Fant ut at jeg er gravid i går, men har vært sinnsykt kvalm, svimmel, sliten, mensmurringer o.s.v. i noe dager allerede. Stakkar mannen min har skikkelig dårlig samvittighet han. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...