ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Den første min varte i 25 timer. Epidural og vaginal fødsel. Var dere nervøse ifh til fødsel nr 2??? Er litt full a nerver.....
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Min første tok 3,5t,ingen smertestillende.. Er også livredd for at fødsel nr 2 plutselig skal ta laaaang tid, siden jeg måtte ha drypp for å få rier med nr 1.. kummelt
Puselure Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Første fødsel varte ca 7 timer fra regelmessige rier til han var ut. Andre fødsel varte 2,5 time fra første ordentlige rie til babyen var ut. Ingen smertestillende på noen av fødslene. Var mer klar over hva jeg gikk til på andre fødsel, men gruet meg ikke. Hadde ingen rift eller komplikasjoner på noen av fødslene, så har vært heldig:)
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 Så heldig du er da Det er jo godt å høre at man faktisk er ganske klar over hva man går til på slutten av sv.skapet. For nåå er jeg veldig nervøs... Hm... Bor du langt unna sykehuset da- Puselure??? 2 timer til nærmeste sykehus herfra. *men muligheter for å bli henta m helikopter da...
fox`y Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 1 fødsel varte 19.5 time,vaginal fødsel m/epidural og lystgass, pga serierier og prolapser i rygg. 2 fødsel varte 11.5 time, vaginal fødsel. epidural ble satt forsent så ingen virkning. Men fødsel nr 2 var absolutt bedre enn nr 1 både pga av at d gikk fortere, jeg var hjemme til jeg hadde 6-7 cm åpning og jeg viste hva jeg gikk til. jeg har ikke gruvet meg til noen av mine fødsler. tar d som d kommer:) sydde ganske mye med begge, å fikk 2 dype rifter. nesten så jeg savner å være gravid hehe...men leeeenge til neste gang.
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 1 fødsel ble jeg satt igang 12 dager på overtid, 12 timer tok det. Hadde epidural og mini ble tatt med vakum. Andre fødsel tok ca 3 timer fra første rie ) Ingen smertestillende, og det gikk kjempe bra ) Fikk litt sjokk, siden det gikk så fort da men.. hehe... 3 fødsel gikk enda bedre Så går nok fint skal du se! Masse lykke til!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Nr 1 tok 10,5 timar fra vannet gjekk til han var ute, fikk regelmessige rier etter kort tid. 6 timar fra 3cm. Fikk petidin men litt seint, skulle ha epidural når det var 5cm men det rakk me aldri, for 45min etter var det 9cm, fikk da petidin. Nr 2 var heilt anderledes. Hadde rier fra 06 om morgon men dei var ikkje kraftige i det heile tatt, og 15 min i mellom. Når me kom på sjukehuset ca kl 1430 så sa jm at slik kunne eg gå lenge, så ho antok at det var maserier eg hadde. Var tilbake kl 19 og hadde da 3cm så me fikk lov til å bli men med den advarselen at detta kom til å ta lang tid. kl 2057 var jenta ute.... Var mega heftig men eg tar gjerne tre slike til enn nr 1. Blei litt tatt på senga med han. Mens eg var meire forbredt på nr 2 og pusta og konsentrerte meg om det og ingenting anna. Var godt å ha noko å holde fokus på, puste og slappe av når ria kom.
M by M Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Det gikk kjempe bra! Vannet gikk 07.30 og 18.57 var han ute. Hadde bare skikkelig vondt fra kl 17, da hadde jeg fra 6-10 cm åpning på de to timene. Fødte i badekar uten noe smertelindring. Revnet ikke noen verdens ting heller. Var deilig å nha litt kontroll selv. Denne gangen visste jeg hvor vondt jeg kom til å få og kjente da selv sånn ca hvordan jeg lå an i forløpet gjennom hele dagen. Så tok det hele med knusende ro. Samboer stakkar var litt forvirret. Vi gikk tur rundt sykehuset, kjøpte oss en is og satt og sola oss på en benk på formiddagen og sånn. Han hadde sett for seg at jeg skulle forvandles til et fødende troll og hadde sykt vondt og bare kjeftet og smellte ;-) Så...jeg var nå heldig som fikk en veldig fin og grei fødsel. Første gikk også bra syntes jeg. Men den var værre enn andre gangen. På første ble jeg satt på drypp og ble fryktelig utmattet så lå bare i senga og besvimte på ri-toppene og sånn. Men begge fødslene gikk bra og jeg har bare gode minner fra begge.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Første fødsel tok 16 timer. Fikk epidural og lystgass. Andre fødsel tok 5,5 timer. Fikk epidural og lystgass. Grunnet epiduralen stoppet riene opp denne gangen og vannet ble tatt 2 ganger, VELDIG intenst på slutten...
mamma-til-4 Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 2. fødsel tok ca 5 timer fra første svake rie til han var ute:) Skulle bare dra og sjekke så vi visste hvor vi lå ann i løpet siden fødsel nr 1 tok 22 timer i aktiv fødsel..... Tja....du får vel få en fødestue du,sa jordmoren... Nei det trengs ikke,jeg har ikke lang vei hjem,sa jeg. Vel har du lyst til å dra hjem med 8 cm åpning så tar du en kjans på å føde i bilen sa hun med et stooooort smil;)))))) ca 40 min senere var gutten ute:)
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2008 Til mamma-til-4 Hørtes jo helt fantastisk ut ) *håpe håpe at det går ba denne gangen*
Puselure Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Svar til Oliver**06*juni09** Jeg bor 1 times kjøring til sykehuset. Det var litt spesielt på siste fødsel fordi jeg var inne på morgenen hos jm og hadde kjent litt lite liv de siste dagene. Hun sendte meg til føden på kontroll, med ctg, ul og lege. Kjente at det var noe murring, hadde ca 3 cm åpning, men ikke noe rier. Ble sendt hjem, men måtte komme tilbake 1700 for ny ctg. Kom tilbake kl 1700 etter å ha vært hjem, fått sendt 2 åringen til mormor og fått med mannen min sammen med meg. Ble lagt på ctg og kjente da litt antydning til rier. Fikk klyster 1730 og da var det rett på kraftige, hyppige rier. Kjente trykketrang kl 2000 og ble skjekket av jm - hadde full åpning og hun tok da vannet. Niklas ble født etter 4 pressrier kl 2012:) Det var selvfølgelig vondt, men ikke uoverkommelig. Sitter med han nå, han er blitt 4 mnd og jeg kjenner at jeg vil ha flere barn hihi:) Masse lykke til:D Det går helt sikkert bra:)
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2008 For en fantastisk opplevelse da Det må jo være drømmen hehe.. men jeg har nå heldigvis mange måneder igjen å forberede meg )
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Første fødselen startet med vanavgang 6 dager over termin. Den tok 13 timer fra vannet gikk, 12 timer fra første rie. Andre fødselen ble satt igang 15 dager på overtid. Den varte 1 time og 45 min fra riene ble vonde til hun var ute. Hadde epidural og lystgass med første, med andre rakk jeg kun lystgass. Syns egentlig det var vondest andre gangen, men veldig greit det gikk så fort..!
It's all about me Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 Første endte i ks etter 34 timer med virkningsløse rier. Andre var igangsatt og varte i 7 timer og 50 minutter, hadde epidural og drypp.
It's all about me Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 Glemte siste spørsmål. Var ikke nervøs før nr. 2. Med 14 dager overtid hadde jeg nok tid å forbrede meg samt at jeg ikke trodde det ville gå denne gangen heller. Så jeg var rolig å trodde det ville bli ks denne gangen også. Men der gikk det heller unna da det først startet gitt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå