Gå til innhold

Simovogn: farlig å bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha Simovogn denne gangen. Men fant en veldig negativ omtale på forbruker.no fra 2004. Vognen ble da forbudt solgt i Danmark og nær ved forbud i Norge også og pga fare for store skader og t.o.m babydød pga mange farlige feil ved vognen. Regner jo med at Simo har rettet opp i alt dette da det jo er veldig alvorlig.

Er det noen som har link eller info om de har rettet opp i alt dette på nye modeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

ville bare sei at jeg har hatt simo vogn til begge mine barn, har våre kjempe fornøyde me vogna.. hvorfor skulle simo vogna være så mye farligere enn andre vogner? mine unger har hverken klemt seg eller vært i fare med denne vogna..

Skrevet

For å få helt klart svar ville jeg sendt mail med linken og få de til å gjøre rede for hva som er anderledes med vognen i dag.http://simo.no/SIMO/Norway/Start2.htm?b=6

Her vil du bare få delte menninger om vognen.

Skrevet

Hei :)

Ja, det var det jeg fort fant ut og. Sender mail. Her inne blir det fort synsing. Og akkurat i denne sammenheng er det jo ikke det jeg er ute etter.

HI

Skrevet

Var det ikke bare håndtaket som var farlig? Mener å huske det var noe med at det kunne knekkes så langt ned at et barn kunne klemme hodet hvis h*n stod mellom det og vogna, men det rettet de opp.

Skrevet

Det var veldig mange og farlige feil. Les linken ovenfor, så ser du :)

Skrevet

Jeg hadde en vedlig skummel opplevelse med Simo Kombi. Var på vei ned en trapp med sporsvognen (humpe meg ned), uten forvarsel knekker plutselig håndtaket rett av på begge sider. Instinktivt kastet jeg meg etter vognen som da var i fritt fall. Noe som resulterte i at både vognen og jeg falt ned trappa. Jeg endte underst og smalt hodet i betonggulvet. Tørr ikke tenke på hva som kunne ha skjedd om vognen ikke hadde blitt dempet av meg. Eller om jeg ikke hadde greit å grabbe tak i vogna i det håndtaket knakk.

Skrevet

Småsporvinj gjeng på tryne

Selfølgelig kan håndtaket knekke når du humper ned en trapp....

Det er noe jeg trodde de fleste vet, og har ikke noe med sikkerheten på vognen. Det gjelder ALLE vogner, spesielt de med knekkledd.

Skrevet

Det er bullshit annie 20:02. At håndtaket ikke skal knekke er et sikkerhetskrav for å få vognene godkjent for salg.

Skrevet

Absolutt ikke når det gjelder humping i trapper. Men skjønner godt at det var skremmende.

Hilsen selger av simo

Skrevet

Så du mener en vogn ikke skal tåle å bli farktet ned en trapp?

Skrevet

Ja det mener jeg. Det kan absolutt ikke kalles normal bruk.

Men dette gidder jeg ikke å sitte å diskutere på et nettforum.

Var veldig bra at det gikk bra med dere.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal den være god nok til å humpe ned en trapp?? Forstod ikke den jeg, ikke kan det være godt for barnet heller...

Skrevet

Fordi veldig mange mennesker bor på steder med trapp. Var det så vanskelig å sjønne?

Skrevet

Ehhh. ja? Kan umulig være bra for vogna og ubehagelig for barnet!

Skrevet

Eh, ja det var vanskelig å sjønne? du har seriøst problemer med å forstå at mennesker bor på steder med trapp?

Skrevet

Nei, men ha vanskelig med å forstå at man absolutt må humpe vogna opp og ned.

Skrevet

Ja, hvis du har et eller annet genialt forslat til hvordan ellers frakte den ned, så tar jeg imot med stor takk.

Skrevet

Hva med å bære den? eller få til noen slags skinner du kan trille ned på ,som det er på offentlige steder?

Skrevet

Jeg er da ikke sterk nok til å bære den. Ikke uten barnet oppi engang. Nå bor jeg i blokk da, tviler på jeg får lov å legge ut skinner.

Skrevet

Er det mulig å våre så j....innsnevra???Trapper er det jo mange steder også der det ikke er lagt til rette for bruk av vogn,men som vi gjerne må forsere uansett.

Hva ville dere gjort da om ingen kunne hjelpe,opp eller ned trappene?

Tatt ut barnet og lagt det øverst i trappa,gått ned med vognen og så hentet barnet etterpå eller kansje tatt barnet ut bært det ned hentet vognen og så tatt barnet oppi?Håndtaket kunne like godt brukket på hvilken som helst vogn,for det har jo mest sannsynlig at det var en feil med det håndtaket,tetnker det kunne skjedd nåsr som helst.

Det går an å ha et åpent sinn,ikke alltid deres vei er rett vei.

Støtter deg,jeg....

Småsporvinj gjeng på tryne

klem

Skrevet

Huff! Det hørtes skikkelig skummelt ut! Snakket du med butikken eller Simo etterpå?

Når det gjelder hun som ikke kan forstå at en kan ha behov for å kjøre i trapp...Er du helt tullerusk, eller? Klart mange må opp og ned trapper. Jeg er så heldig at min mann har laget til en skinne fra garasjen og opp, men dersom vi skal opp til naboen må vi i trapper. Og da humper vi vognen opp trappen. Ikke at jeg tror babyen merker noe sørlig til det, for det er vel helst forsiktig trekking opp og ned trappen (ingen risting og hopping), men jeg har ikke tjangs til å bære vognen. Blir jo kjempetungt det! Kan ikke isolere meg fra naboene heller...

Jeg har forøvrig ikke Simo, men trodde alle vogner skulle tåle å kjøres (forsiktig) i trapper. Kan jo ha vært en svakhet på din vogn, kanskje?

Skrevet

Skinne er jo egentlig et veldig bra forslag. Vi skal ha nr. 2 på nyåret og jeg ser utrolig mørkt på å humpe en søskenvogn med to barn i opp og ned trappen. Men litt vanskelig å få til tror jeg.

barnet later ikke til å syns det er ugreit, faktisk ler hun og klapper i hendene når vi humper:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...