Gå til innhold

Simovogn: farlig å bruke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha Simovogn denne gangen. Men fant en veldig negativ omtale på forbruker.no fra 2004. Vognen ble da forbudt solgt i Danmark og nær ved forbud i Norge også og pga fare for store skader og t.o.m babydød pga mange farlige feil ved vognen. Regner jo med at Simo har rettet opp i alt dette da det jo er veldig alvorlig.

Er det noen som har link eller info om de har retttet opp i alt dette på nye modeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen link å vise til men har lest den samme omtalen som deg. Vi har likevel kjøpt simo-vogn, brukt 2005modell. Feilen med håndtaket er i hvertfall rettet opp på den vi har, det er ikke mulig å slå det sammen slik at noen kommer i klem i mellom den. Vi har gått gjennom hele vogna ganske nøye og finner ikke noe bekymringsverdig ved den i det hele tatt.

 

Vi er i hvertfall godt fornøyd! Finner du ikke svar på det du lurer på, er det ikke verre enn at du kontakter en forhandler og spør. De burde vite dette. Evt ring Simo!

Skrevet

Har desverre ikke noe fakta å komme med. Men, har Simokombivogn 2006 modell med vendbart håndtak. Den er helt super. Baggen er stor og god og sportsdelen er enda god for 2åringen å sitte i. Han sover ikke lenger på dagen, men sov i denne vognen frem til han sluttet med soving rett før han fylte 2. Liker spesielt godt at den er stor, lett å trille, stabil og kan brukest fra nyfødt til vognperioden er over. Vendbart håndtak er et must viss en liker å bruke vogn mye og greitt når det blåser, regner eller er sol...

Har aldri hatt problemer med at baggen sklir ut eller klemming av noe slag...altså, kjempefornøyd :)

Skrevet

Vi har Simo combi 2004 modell som vi brukte til vår første.

Har ikke hatt noen problemer med den jeg heller. :)

Så vi skal bruke den opp igjen nå til nestemann, uten bekymringer ;)

Skrevet

Denne artikkelen er fra 2004, så jeg ville stolt på at alle feil er rettet opp i løpet av disse årene.

Dessuten var det den gang snakk om salgsforbud, og hadde vognene vært farlige i dag også ville de fått forbud igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...