Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har jo gått med vonde kynnere siden lørdag, noen dager regelmessig andre dager ikke. Mandag gikk slimproppen, og jeg tror siste resten kom ut igår, =/ var veldig lite. Men jeg begynte og å lure på om jeg lakk litt fostervann da jeg gikk ¨å la meg igår.. Men da jeg var hos jm idag, sa hun så lenge det ikke rant nedover bena mine, så lakk jeg nok ikke (noe det ikke gjør) men hun sjekket liksom ikke noe som helst. Jeg forklarte hvordan slimproppen så ut for å forsikre meg om at det var denne, hun bare nikket å sa seg enig. ellers bare sjekket hun hvordan han låg og satt opp ny time?! jeg følte meg litt snurt egentlig?! Hadde på en måte forventet noe mer? Hva skal jeg gjøre om disse kynnerne blir regelmessige igjen, må jeg gå å ha vondt til termin, er jeg moden, GJE MEG NOE?! hun svarte liksom aldri skikkelig på det jeg spurte om eller noe.. sukk Hun sa bare, kommer han så går det nok fint, men det blir mye styr. Er så lost, og så lei av å ha vondt =(
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Hvor langt er du på vei da? Trodde selv det ikke var vanlig å sjekke modning før like før termin. Selv ble jeg sjekket av min jordmor når jeg trodde jeg lakk fostervann, men var da bare 28 uker på vei med første mann, så ville vel forsikre seg om at det ikke var det som var tilfelle, noe det heller ikke var:o) Kynnere og slikt er ikke noe artig, du får trøste deg med at fødslene er enklere/greiere for dem som har hatt masse kynnere. Jeg hadde kynnere fra tidlig i svangerskapet med forrige, og kjente ikke åpningsriene (de første 6 cm). Trodde det også var kraftige kynnere jeg men, den gang ei;o) Lykke til! P.S: Spurte du direkte om hun kunne sjekke modningen din da?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Skjønner frustrasjonen. Jeg gidder rett og slett ikke å gå til jordmor fordi jeg har erfart en rekke ganger at hun ikke har noe av interesse å fortelle (!). Dette er andre sv.sk og jeg tar selvsagt obligatoriske tester pluss urin og blodtrykk. Dette gjøres hos lege. Så slipper jeg å høre intetsigende blabla fra jordmoren.
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 jeg er 34 uker på vei. nei spurte henne ikke direkte om hun kunne sjekke modning da hun føyde vekk alt annet jeg alikevel hadde av spørsmål og ting jeg lurte på. følte meg egentlig ikke så veldig velkommen denne gangen, var mer sånn "jeg har dårlig tid, føder du så føder du, hade!"
Bobla74 Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 er 36+1, var hos jordmor i dag. Sjekket ikke noe modning her heller. Har jo en del kynnere jeg og, men ikke vonde, det har jeg ikke hatt enda. Men vet om de som har vonde kynnere fra ganske tidlig. Tror ikke det er vanlig å sjekke modning så tidlig.. Selvføgelig kipt å føle at man ikke blir hørt da..
alvilde Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 sist jeg gikk gravid,begynte det å lekke fostervann å det var bare litt å litt som kom, da jeg ringte til føden sa de at jeg sikkert hadde tisset å jeg nekter å så sa de jaja kan jo skjekke deg å det var nesten ikke fostervann igjen å da tok de meg alvorlig.å satt i gang fødselen min. du må bare kreve at de skjekker deg for det er ikke akkurat så sunt hvis det er fostervann. stå på ditt! lykke til
Guttemamma75 Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 I min erfaring er det like greit å ikke vite... Ba om å bli sjekket ved termin og da var det NULL modning og ingen antydning til åpning... Litt nedtur det ja... Hadde også VONDE maserier i flere uker før fødselen... Skjønner at du er frustrert men det er jo ikke så mye jordmor kan gjøre hverken med maseriene eller noe annet?? Jeg hadde den innstilling at når det gjaldt svangerskap og fødsel så var det kroppen min som var sjefen og jeg hadde svært lite jeg skulle ha sagt - for den brutale sannheten er at fødselen starter når den starter og masriene varer så lenge som de varer.. Ingenting du kan gjøre med det annet enn å holde ut.. (og ta paracet om masriene blir for slitsomme..) Ta det som det kommer du, og forbered deg på å gå over termin, så kan du heller bli positivt overrasket om babyen kommer før.. Den tålmodigheten var god å ha for meg ettersom min gutt ikke kom før 11 dager over termin..... Lykke til - det går nok bra skal du se! Og kontakt jordmor igjen/evt føden om du er usikker!!!!
Guttemamma75 Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Ser nå at du skriver at du er 34 uker på vei, det er nok aaaalt for tidlig til å sjekke modning om det ikke skulle være noe spesielt som tilsa det(f.eks mistanke om fødsel på gang!!!)... Jordmødrene vil ikke "fingre oppi der" mer enn absolutt nødvendig pga faren for infeksjon...
Gulljnta Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Du må nok desverre bare forberede deg på å gå med vondt frem til fødselen. Ja, er litt negativ pga jeg har gått vonde kynnere siden uke 26, da stoppet de fødselen. Etter dette har jeg hatt regelmessige og vonde kynnere hver dag gjennom hele svangerskapet. Er utslitt og lei. Går jevnlig til kontroll på føden og har gått med åpning i noen uker nå. Er 37 uker imorgen. Syns det er håpløst. Har du fått bricanyl eller noe for disse kynnerene? Det kan hjelpe, men hjalp ikke her.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 jeg har hatt vonde kynnere i mange uker, er 35 nå. mistet slimproppen for en måned siden... fikk beskjed om at så lenge forstervannet ikke gikk, og da slik at det merkbart synes, eller kynnerne går over til skikkelige rier, så var det ingenting å bekymre seg for
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Det er jo litt rart at hun ikke ville sjekke om det var fostervann du lekker da. Det kan jo faktisk være farlig! Du kan jo ringe føden og høre hva de har å si om saken. Kanskje du får komme inn til en ul eller noe - så de kan se om det er nok fostervann - og evt ta prøver og se om det er fostervann du lekker.. Skjønner det er kjedelig å ikke vite og føle at man ikke blir tatt på alvor. Lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå