Gå til innhold

skuffet etter tur til jordmor =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo gått med vonde kynnere siden lørdag, noen dager regelmessig andre dager ikke. Mandag gikk slimproppen, og jeg tror siste resten kom ut igår, =/ var veldig lite.

Men jeg begynte og å lure på om jeg lakk litt fostervann da jeg gikk ¨å la meg igår..

Men da jeg var hos jm idag, sa hun så lenge det ikke rant nedover bena mine, så lakk jeg nok ikke (noe det ikke gjør)

men hun sjekket liksom ikke noe som helst.

Jeg forklarte hvordan slimproppen så ut for å forsikre meg om at det var denne, hun bare nikket å sa seg enig.

ellers bare sjekket hun hvordan han låg og satt opp ny time?!

jeg følte meg litt snurt egentlig?! Hadde på en måte forventet noe mer?

Hva skal jeg gjøre om disse kynnerne blir regelmessige igjen, må jeg gå å ha vondt til termin, er jeg moden, GJE MEG NOE?!

hun svarte liksom aldri skikkelig på det jeg spurte om eller noe.. sukk

Hun sa bare, kommer han så går det nok fint, men det blir mye styr.

Er så lost, og så lei av å ha vondt =(

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Hei! Hvor lenge har du igjen? Høres ut som meg selv for en stund siden... Jeg gikk i nesten tre uker etter første del av slimproppen gikk. Lillebror ble født over 14 dager etter termin så jeg var til et par kontroller på Føden. Fikk beskjed om at det ikke spiller noen rolle om slimproppen har gått, egentlig, men det er jo et tegn på at du nærmer deg. Kan fremdeles være lenge igjen. Det tipset jeg fikk for å sjekke vannavgang( fra overlegen på barsel) var å ta på mørke truser. Da ser du enkelt om det bare blir vått eller om det blir hvitt også, som utflod som du får mer av på slutten. Kan kjennes som vann, nemlig. Er det vann som lekker tar du på et bind og kontakter fødeavdelingen så forteller de deg hva du trenger videre. Lykke til!

Skrevet

takk :D får prøve det ja..

jeg er 34 uker på vei, så er jo litt tidlig å føde enda.

ok, leste på nettet og fikk beskjed av jm på føden at når slimproppen gikk var det som oftest fødsel innen 14 dager.

med 1 mann fødte jeg 2-3 dager etterpå.

Skrevet

Hvis du tror vannet har gått så prater du med føden og ikke jordmora di :)

Skrevet

jeg tror ikke det har gått =)

bare lurte litt på om jeg kunne lekke litt ;)

tydligvis var det ikke det.

=)

Skrevet

Var litt rask i stad, jeg mente jo om du tror det lekker. Jeg ble tatt veldig alvorlig, og på føden der jeg var sa de at det slett ikke var lett alltid å vite om det var fostervannlekkasje eller bare utflod, f.eks. Så om du blir i tvil bør du prate med føden for de har mulighet til å sjekke med ul og sånt.

Skrevet

ja, har tatt på meg bind nå for å se om det kommer noe mere..

var igår kveld eg "merket det".

Men det var ikke som utflod, det var liksom mer vannete, men ikke som rent vann?! om man skjønner, men helt blankt og gjennomsiktig.

men fikk og vite av en vennine idag at utfloden kunne forandre seg slik om man hadde masse kynnere?! =/

ikke vet jeg. får ringe opp senere å høre om det kommer mere :D

Jordmor sa at jeg ikke lakk om det ikke var slik at det rant nedover bena. Og det gjør det ikke..

Skrevet

Ta på deg sort truse! Gå med den noen timer og tørk den! Hvis du vet at det har rent og det etter tørk er hvitt i trusa, så er det utflod, hvis det lukter søtt og ikke vises noe så kan det være fostervann!

Skrevet

Det med slimproppen trenger ikke å bety noe.

Slimproppen min gikk 6 uker før jeg ble satt igang og da var jeg 14 dager på overtid...

Skrevet

For en idiot av en jordmor du har.

Fødselen min startet med at det rant litt, ikke mye, bare litt.

Jeg ringte til sykehuset og fikk time til kontroll samme ettermiddag. Der tok de gynekologisk undersøkelse av meg for å sjekke om vannet faktisk var gått, og jo, det var gått.

Siden jeg ikke fikk rier måtte jeg opp igjen på sykehuset dagen etter for å få fødselen satt i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...