Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 det er null astmatendenser om dagen og natta i bra perioder? Ikke hoste heller..?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 bruker selvfølgelig forebyggende morgen og kveld.. hi
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Dette tror jeg er helt individuelt. Jeg har selv astma og gode og dårlige perioder. Min sønn har astma og går nå på medisiner. Føler også at jeg har kontroll, men det hender jo at det plutselig kommer en forkjølelse som snur opp ned på det. Spørs hva du mener med kontroll.... Hvis du har kontroll i dagliglivet så har du kontroll, men tror nok ikke du aldri vil få ganger det topper seg. Men dette skal du ikke spørre om på Bim. Snakk med legen din neste gang du er der!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg vet kun forsvarets def. og det er at du har sånn kontroll på din astma at du ikke trenger anfallsmedisin.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Er ikke så lenge siden jeg begynte med det,så har ikke prøvd ut noe særlig medisiner,men jeg er ikke tett til vanlig,men når jeg får forkjølelse og slik må jeg bruke ventoline,for da blir jeg tett.. Har ikke merket til att jeg må bruke ventoline forebyggende ved aktivitet heller,men så er jeg ikke så i aktivitet heller da..hehe hi
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Da vil jeg si med min erfaring som har hatt det hele livet at du har kontroll. Det som også er viktig er jo; Hvor kraftige blir anfallene dine? Da jeg var barn fikk jeg så kraftige anfall at jeg måtte på sykehuset. Da er det jo viktig å ha kontroll. Men hvis du bare blir litt tett er det jo ingen fare på ferde.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Har ikke vært så tett att sykehuset har vært noe spørsmål,men voksne blir kanskje ikke sendt dit heller...? Da jeg har anfall,så bruker jeg ventoline,og mellom ventoline 'pustene' så er jeg littegranne tett,men det hemmer meg ikke i hverdagen med tanke på vanlige hverdagslige gjøremål. Har aldri trent da jeg har vært tett,men gjør det nå sjeldent uansett da..kremt.. hi
Gjest -<<- Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Full kontroll har man vel bare om man aldri får anfall i noen grad, og da går man jo antagelig på forebyggende medisiner (flutide, seretide, becotide e.l). Dersom du ikke bruker noe annet enn ventoline, kunne du sikkert redusert bruken av denne ved å bruke en langtidsvirkende medisin jevnlig. Men dette må du nesten høre med en lege om, fortrinnsvis en lungespesialist.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg bruker fast forebyggende morgen og kveld.. Skal tilbake til legen om en mnd,men synest det har virket så bra foreløbig,så tenkte om jeg kanskje allerede hadde fått kontroll.. hi
Gjest -<<- Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Det optimale er jo å justere så man knappest behøver anfallsmedisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå