frøkendings *fødeklar!* Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Hei alle sammen, skal si livet som 3 barns-mamma er hektisk! Har liksom ikke hatt roen til å sette meg ned å skrive før nå, men her kommer min fødselshistorie:) 11 dager på overtid våknet eg i 6 tiden på morningen, ble liggende å kjenne på noen kynnere som kom ganske regelmessig, men var blitt så vandt med kynnere og "magevondt" at eg tenkte ikke spesielt mye over det. I 7 tiden gikk eg på toalettet og da kom det litt friskt blod i slim og eg kjente eg boblet over av glede og spenning, ENDELIG..dette måtte jo bare tyde på at noe var i gang. Eg ringte ned på KK siden det kom litt friskt blod, men dette var vist helt vanlig...og eg kunne bare holde meg hjemme til riene tok seg opp (burde være ca 5 min mellom). Og sånn gikk dagen...riene ble ikke veldig vonde og heller ikke spesielt regelmessige, eg kjente panikken kom sigende...tenk om det bare stopper opp igjen! Eg ryddet hus, la sammen klær, gikk på kjøpesenter (der eg stadig måtte stoppe opp når det kom en rie) litt morsomt å tenke på i ettertid, såg sikkert passelig dum ut! På ettermiddagen tok det seg opp, riene ble vondere, dog ikke uutholdelige men varierte fortsatt mellom 5-7 minutter. Hadde bestemt meg for å ikke dra noe sted før riene hadde stabilisert seg på 5 minutter. Kl 18 ringte eg KK igjen (var nå begynt å bli litt lei og kunne godt tenkt meg en sjekk for å se om det var noe fremgang), fikk nå spørsmål om hvor lenge riene varte...noe eg ikke hadde tenkt spesielt mye over...så da var det til å ta tiden på det også. Jordmoren eg snakket med mente eg sikkert kunne gå en stund til hjemme, men sa også at eg måtte vurdere litt selv. Kl 19.15 satte vi oss i bilen og kjørte ned på KK. Eg var liiiivredd for at det ikke var skjedd noe der nede og at de bare skulle sende meg hjem igjen. Da vi kom ned måtte eg gå noen runder i gangen der nede mens eg kjente etter om eg virkelig hadde vondt nok til å gå inn he he så dum en kan bli...men så kom det en skikkelig rie og vi meldte oss i luken. 19.30 ble vi møtt av en koselig jordmor på Storken. Hun begynte umiddelbart å forberede meg på å bli sendt hjem...det var veldig lett å lese mellom linjene, men hun skulle nå undersøke meg først! Litt før kl 20 ble eg undersøkt og hadde da 3 cm åpning og en bulende vannpose! Eg var i fødsel og skulle ikke hjem! Var rimelig spent på hvordan det ville bli å føde på KK da mine 2 andre barn er født på Voss. Vi fikk tildelt et ganske stort rom, der var en "god stol", en saccosekk, en benk med stelleutstyr og en veldig lav 90 rammemadrass..eg tenkte at her skal vi sikkert være inntil ungen vil ut og da skal vi over i et føderom...men neida he he dette VAR føderommet! Det eneste eg savnet var den høye sykehussengen som eg kunne henge over når riene ble uutholdelige:) Rundt kl 21 begynte riene å bli skikkelig vonde, har hatt de mest i korsyggen før, men denne gangen satt de nesten like mye foran som bak. Eg vandret frem og tilbake i rommet, hang litt over min kjære og litt over stellebenken...eneste måten eg følte eg hadde noelunde kontroll på var å holde meg på beina! Litt ironisk siden det eneste eg hadde lyst til var å krype sammen under en stor dyne å soooove he he kl 22 kjente eg at det ikke var lenge før pressriene kom så fikk min kjære til å plinge på en jordmor. Eg ble stående en stund til før eg inntok sengen stående på alle 4 og med saccosekk og dyne til å hvile hode på. Pappaen satt ved siden av og fikk nesten handen sin klemt flat til tider:) Endelig kom pressriene, de var også annerledes enn tidligere. Istedenfor rene pressrier kom det vanlige rier som gikk over i pressrier. Rart å tenke på hvorforskjellig alle fødsler er! Og kl 22.48 kom prinsen ut! Han veide 4050g var 52 cm lang og 36 cm rundt hode. En ubeskrivelig følelse!! Er utrolig glad og takknemlig for at alt gikk så fint og at eg klarte meg uten noe smertestillende, helt utrolig hvor instinktivt kroppen vår opptrer:) Ble vist veldig langt dette, men nå gjenstår bare å si lykke til med graviditeter og fødsler til alle her inne! Håper dere har det bra:) Takker så mye for meg:)
2SønnerSmå Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel =)
LadyBlackJack Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer så masse med prinsen. Flott fødselshistorie. jeg fødet også på en av fødestuene på storken,syntes det virket mye kjekkere der enn på føden. Men jeg fikk ikke vært der så lenge,min hadde det travelt og kom ut 2 timer etter vi ankom..
Millima Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer så mye med gutten=D Kan tenke meg at å gå fra to til tre er en utfordring ja... Lykke til videre, kos deg!
Alenemoder1snart2*Over termin* Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer så mye Hvordan var det ellers der oppe, fikk du eget rom, hotell eller måtte du dele på barsel? Spent på hvordan det er nå under ombyggingen siden jeg snart skal opp der selv. (termin i dag)
ChellBell - har født! Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulere så masssse! Håper dere koser dere hjemme! Perfekt tid å føde på med mye innekos klem
Sina med Sprellings Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer med gutten deres!
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. oktober 2008 Hei og takk for det! Min lille ble født 30.09 så er et par uker siden eg var der. Merket lite til ombygging egentlig, men ble fortalt at ting blir en del annerledes der når de er ferdige. Syns det var helt greie rom der, ekstra koselig at de tente stearinlys rundt i rommet og ellers hadde dempet belysning. Det var veldig hektisk på hele KK, føden var faktsk helt full, så der hadde eg nok ikke fått føde m eg hadde villet det... Nå hadde eg på forhånd bestemt meg for Storken, så det var jo greit:) De løp en del på Storken også og vi var mye alene, men det var helt okei siden alt var bra både med meg og babyen. Han ble født 22.48 og ble da lagt rett på magen min, sånn lå vi og koset oss til ca 01.30 da jordmor nett hadde tid til å måle/veie:) Kl 03 kom jordmor tilbake og sa det var blitt et ledig rom på barselavd på sykehushotellet, så da ble vi geleidet dit. Var helt okei å være der, kom en jordmor innom når vi var kommet bort og forklarte at her fikk vi være i fred viss vi ikke ba om noe selv. Noe som passet meg helt fint:) Må være utrolig kjipt å bli plassert på f.eks 4-mannsrom... Nei eg har ikke noe å klage på, jordmødrene var koselige og alt gikk fint! Masse lykke til da Alenemoder! Sender over litt fødestøv:p
LadyBlackJack Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Til alenemoder: Jeg fikk iallefall plass på hotellet,men alternativet var flermannsrom på føden. Dette var for 3 uker siden,så vet ikke om de har fått klargjort noen flere rom siden då,har mine tvil... Hotellet var heeelt supert! DEN gode maten og søte,koselige jordmødre som er kjempeflinke til å følge opp og passe på deg,selv om man liksom skal klare det meste selv på hotellet. Anbefales!
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Gratulerer så mye med prinsen og en fin fødsel:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå