Gå til innhold

Tinnitus noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har fått "påvist" om man kan si det slik, tinnitus. Har vel egentlig alltid hatt pipelyd i øret om jeg kan si det slik, men nå har jeg begynt å høre etter. Jeg lurer på om noen har tips for å ikke tenke på lyden, kan jo gjøre en litt tullerusk i toppen!!

Skal sies at jeg er under mye press, og legen mener at dette kan ha utløst tinnitusen. Men uansett hva eller hvorfor, så trenger jeg gode tips =)

Statistisk sett skal det være noen her inne som har det, nesten 700.000 nordmenn har dette - derfor spør jeg her! Håper noen har noen svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har det ikke men min far har ekstrem tilfelle av det...han går med hørapparat for å høre andre lyder utenom tinnitusen.

det er nok ikke så mye som hjelper mot det ,men det å ha støy rundt deg hele tiden hjelper litt på...musikk på ørene...tv står på osv.

du kan og søke på nettet om alternativ behandling..det er verd å prøve da det hjelper på noen...min pappa har enda ikke funnet noe som hjelper enda og har prøvd en del ting.

noe annet råd kan jeg desverre ikke hjelpe deg med

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med personlige erfaringer, men jeg så en annonse i dag om ørelys du kan kjøpe i helsekosten, skulle visst hjelpe:)

Skrevet

Ja nå er nok ikke jeg helt super ille rammet da, er nok mye psykisk hos meg fordi lyden har alltid vært der. Som legen min sa; setter du alle mennesker i Norge inn i et helt stille rom og ber de lytte nøye etter så hører de fleste noe! Men takk for tips, er hyggelig å få respons!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...