Hibbel Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Sjekka skattelistene og jeg står oppført med formue!? Eiger egentlig ingenting, har over 80 % lån på huset( dette står kanskje på sambo?) og ingen bil står på meg.... Hvordan kan det da stå at jeg har nesten 400 000 kr i formue? Har ikke penger i banken heller- bare ca 30 000 kr på sparekonto.... Hvordan er det mulig?
HTC Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Tja, feks Hvis mannen har satt all gjeld og gjeldsrenter på seg og du er oppført med likningsverdien på huset (som kan typisk være 400 000), da sitter du som tallmessig formuende. Hør med mannen når han kommer hjem, er det ikke slik bør dere kontakte ligningskontoret.
Kamomille Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 f.eks hvis all gjeld står på samboeren din og likningsverdien på huset står på deg. Egentlig litt dumt, for den som står med gjeld burde også stå med likningsverdien slik at han/hun får mest mulig fradrag??
Hibbel Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 Joda, huset og lånet står på begge, men han har fått lånet i sine skattepapirene... Men jeg har aldri sett noe hus i mine skatte papirer?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 hadde visst formue på 400 000 jeg også.... aner ikke hvordan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå