Gå til innhold

leger!


lisstupp

Anbefalte innlegg

Ja ja da var vi igang med forkjølelse igjen! Gutten hoster og er tett igjen, sist så fikk han penicillin kur for det utviklet seg til bronkitt, denne gangen skulle vi være føre var og tok med babyen til lege tidlig. Han lyttet på gutten, kunne ikke høre noe spesielt i bronkiene eller på lungene. Men han kunne høre en bilyd på hjerte, men det var vanlig hos små barn. ( rart ingen har hørt den før, jeg ble ikke urolig fordi søsteren hans har hatt det). Vi reiste hjem og håpet forkjølelensen vill gå over av seg selv, natten etter at vi har vært hos lege. Hoster gutten så mye at han kaster opp og er tett av slim. Vi ringer legevakt midt på natten, men får ikke svar, vi ringer pg ringer og ringer uten hell. Ringer så lege vakt i nabo kommunen, der får vi svar men ingen hjelp, dere må ringe legevakt i hjemkommunen " ja men........, " Men anfallet går over så vi bestemmer oss for åå ta kontakt med fastlege igjen. Snakker med legen over tlf, da mente fastlegen at det måtte være en atypisk infeksjon, vi prøver penicillin igjen. Ikke tale om sier jeg, jeg vil han skal henvises til barnelege nå med det samme! Det går nok ikke det er vente tid der var svaret jeg fikk. ( Jobber selv i helsevesnet så vet at de fleste leger har satt av tid til hastesaker. Gutten har jo vært mer eller midre forkjølet siden slutten av august) Skjønte at det ikke var noe hjelp og få, så ringte Volvat. Forklarte situasjonen, fikk time med det samme. Gutten fikk efedrin slimløsende hostesaft, og har endelig fått sove mange timer i strekk i natt uten og hoste. Han har sovet siden kl 2330 til 0330 uten og hoste. Godt for både foreldre og barn! Tusen takk Volvat, lov til og tenke annet enn bare penicillin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff er ikke lett det der. mini her hoster også masse. han hadde noen dager med feber og litt utslett. men det er over. men hosten henger igjen enda. han har mange ganger hostet så han har spydd... full i slim stakkar. han fikk efedrin også men syns ikke den hjalp noe....

 

ellers så er jo nesedråper og sånne slatvannsdråper veldig greit sammen med sånn nesesuger. han HYLER når jeg bruker den med det får heller være.. den får slimet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege...

gutten vår var syk i 1,5 mnd i høst med forkjølse etter forkjølese.. tilslutt fikk han feber opp mot 39.2 og utslett, ble slapp go etterhvert vanskelig å få i mat og få til å sove.. reiste til legen og selv om hun trodde det var ufarlig henviste hun oss videre til barnelege på sykehuset bare for å være på den sikre siden.. Var et virus så han kom seg greit av seg selv.. Pumpet melk og gav på flaske en periode og gav paracet jevnlig(beskjed fra lege)...

Jeg hadde ikke gitt penicillin eller annen form for antibiotika til sønn min når han er så liten.. Mulig jeg er sær, har aldri tatt det selv heller.. det må være absolutt siste utvei og det skulle vært en barnelege på sykehuset som forskrev den...

 

Godt du fikk hjelp tilslutt og at han ble frisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...