gravidjente23 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Vært på ultralyd i dag, er 24+1. Jordmor mente det kunne være en jente, men ville ikke garantere noe. Hva mener hun? Er de ganske sikre når de uttaler seg om hvilket kjønn det er på dette stadiumet? Arrrrg...Vil vite det av praktiske årsaker, alle butikker er jo inndelt i rosa og blå sone..
frua Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Dersom de får en god titt, kan de ofte med sikkerhet angi kjønn. Det hender at barnet ligger litt krunglete til, navlesnor mellom bena f.eks, eller en fot som skjuler juvelen. Det kan hende at jordmor ikke fikk sett nøye nok til å kunne si det med sikkerhet. Enkelte jordmødre sikrer seg i tillegg. De vil aldri si kjønn med 100% sikkerhet. Det finnes også jordmødre som ikke vil se etter kjønn i det hele tatt (sykehusets regler, kanskje). Du kan bestille en privat time for å forsøke på nytt. Da betaler du for det selv, men er det viktig å få se kjønnet så er det kanskje verdt det?
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Spurte du hvor mange prosent sikker hu var?? Det gjorde jeg nemlig. Fikk også vite det var jente i uke 24. (forrige uke) Da svarte han at han var 90% sikker. Jeg skal på 3D om 2 uker så jeg regner med å få det bekreftet der evt:)
gravidjente23 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2008 Hadde så kjekk jordmor sist, hun skulle foreta 3d denne gangen, men var såklart vekke i dag.. Så nå har jeg bestilt privat på tirsdag, får heller gå litt ut over egen lommebok.
Plutselig_gravid Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Det er sikkert en jente du bærer på. Er de veldig usikre så tier de som regel og sier at de ikke kan se det. Min jordmor fortalte meg at selv om de egentlig er 100 % sikker så sier de ikke at de er det. Sånn just in case liksom. Jeg venter også jente denne gangen. Er rimelig sikker på at det er det.Hun viste på skjermen hvor kjønnsorganet var og viste hvordan det ville sett ut om han var en gutt
birrisj05.02.09 Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 På et tidlig stadie er gutter og jenter ganske like nedentil, fordi jenter kan være ganske oppsvulma. Og ser man ikke noe, trenger det ikke nødvendigvis å være jente, og ser man noe, så kan det likevel være jente.. ofte er det vanskelig å se fordi fosteret ligger kinky til, eller navlestrengen kan være i veien.. sist jeg var på UL sa han at det kunne se ut som en gutt.. når jeg var i går, så vi faktisk ingenting, så da kan det kanskje være jente likevel. Men jeg tar ingenting for gitt, får bare vente å se. Jeg kjenner ei som trodde hun fikk jente helt til like før fødselen. Så er lett å ta feil. Og det med rosa og blått.. det finnes utrolig mye fint i brunt, hvitt osv, som passer til begge kjønn. Lindex f.eks. har mye tøft, i farger som kler begge to. Brunt, hvitt, gult, oransje, grønt og rødt passer jo til begge kjønn..
prins06+2til Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Mamma fikk beskjed når ho gikk med tvillingene at det var en gutt og en jente. fra første ul til siste ul som var den dagen hun fødte sa de det, med 100% sikkerhet, men ut kom det 2 flotte jenter, men dette er jo 11 år siden da. men mulig å ta feil nå også uansett. Jeg er 100% sikker for jeg har sett guttene mine med kamera. så det er ikke mulig at det kan bli jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå