Gå til innhold

Bakteriell vaginose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har født for tidlig før og lest at en skal behandles for dette under svangerskapet, men både lege og jordmor mener noe annet. Hva har dere fått beskjed om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i første trimester skal du ikke få behandling for det, men ellers går det greit...jeg fikk behandling for det for et par uker siden, er i siste tri..

Skrevet

Men hvorfor fikk du behandling?Var det normal prosedyre, ba du om det eller hva sa legen. Jeg synes det er så merkelig at de ikke mener jeg trenger. Testet de deg, eller bare tok opplysningene dine og skrev ut resept?

Skrevet

ingen som vet noe?

Skrevet

Jeg fikk behandling for gardnerella vaginalis for ca 1 måned siden av legen på Rikshospitalet av den enkle grunn at det kan fremkalle tidlig fødsel. Nå tror jeg at det har kommet tilbake igjen og har derfor tenkt å ta det opp med legen på fredag. Trodde vel forsåvidt hun ville ta en prøve, men kanskje hun bare gir meg stikkpiller igjen.... Jeg er nå i uke 38, og da jeg fikk beh. første gang var jeg i uke 32.

Skrevet

jeg trodde jeg lakk fostervann, så dro til legen..da tok han en GU, og sa det var sånn bakteriell greie, og da fikk med meg en resept, på hans initiativ, og det var tre stikkpiller som jeg skulle stikke oppi "herligheta".. han som sa at det ikke var noen fare i 2. og 3. trimester...

Skrevet

Har du fått påvist bakteriell vaginose siden du lurer på dette?

Det er riktig at bakteriell vaginose kan øke risiko for for tidlig fødsel, så hvis du har fått det påvist ved prøvetagning, kan det være greit å få behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...