Mother to be Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Hei alle! Har familie i Sverige som veldig gjerne vil ha oss hjem over julen. Termin min er 18. november så lilleman rekker ikke å bli så gammel før vi ev skal kjøre nesten 60 mil. Hva tror dere om dette? Er det overhode forsvarlig? Takksom for svar!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 En venninne av meg var på biltur med en nesten ny baby. Din blir vel rundt en måned på den tiden, det var noe av det samme. Det skulle i følge de ikke være noe problem, men de måtte passe på å ta pauser ofte så han ikke ble liggende lenge om gangen, minst en gang i timen, gjerne to.
AnMar Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Først burde du vel se an situasjonen din og hvordan babyen er/har det rundt på den tiden.... Det synes jeg er viktigere enn at familien vil ha dere dit de er. Kan ikke de komme til dere da? Dere har jo en nyfødt? Men det er lenge å kjøre ja. En barnefysioterapeut jeg spurte om dette da min første var nyfødt, sa at så lenge de sover, så hviler jo muskulaturen deres, og da er det greit å kjøre en lengre strekke. Ingen vits i å vekke de da evt. Mens når de er våkne jobber de jo med kroppen/musklene sine gjennom alle refleksene, og da har de ikke så godt av det.
Popelko Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 jeg tror ikke det skal være noen fare så lenge dere stopper regelmessig
Milda72 Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Hei, Jeg har også familie i Sverige. Når jeg fikk mitt første barn, ventet vi med å dra til Sverige til han var nesten 2 måneder. Turen tok ca 5 timer ekls. pauser. Skjønner godt at du har lyst til dra til Sverige. Jeg hadde nok spurt jordmor, hva hun syntes om en så lang tur. Du kan gå over tiden med 2 uker. Hvis så er tillfelle, er babyen ikke gammel til jul. I tillegg kan det ta litt tid å komme seg i form etter en fødsel. Det kan selvfølgelig også gå veldig bra!!! Lykke til med fødselen og valget ditt!
WPW Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 sikkert bedre å spørre helsesøster siden de muligens har mer peiling på babyen etter at den er født??¨ Jeg skal fly litt over en mnd etter termin, og har nemlig spurt mange jordmødre. Alle sier forskjellig... Men har hørt om så mange som har flydd rett etter fødsel hvor det har gått greit, så jeg kommer til å reise (bare 40 min med fly) Har du forresten vurdert å fly?
Frøken Linn Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Hei hei! Har familie et stykke unna jeg også, og skal dit i julen. =) Kjenner jeg gleder meg masse til jul! Jeg tror vi ser det ann litt om hvordan vi farter nedover, om det blir bil eller ikke. Uansett tar vi nok masse pauser fra bilstol og vogn. Tror nok ikke det blir noe problem så lenge du er klar over at det kommer til å ta tid.. Og det blir jo ikke mer problem enn du lager det til selv.. =) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Vet bare at kjøreturene skal være kortes mulig den første tiden.. Selv om man har ofte pauser. Har termin 13.november og synes det er for tidlig å dra til sambos familie til jul. det er ca 3,5 time å kjøre (Pluss stopp da..) Tenker også på at det vil være slitsomt å sitte så lenge i bil, både for mor og barn :-) Hadde vært litt lettere med stoppene/pausene om det ikke var midt på vinteren da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå