stoltmamma Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 hei, lurer bare på når man har en stor krise i fellesliv og man vil hest være sammen framover og satse på fellesframtid tross det ene hadde et forhold og kan glemme det hvordan "håndterer man det" egentlig? Er det noen som har erfaring med det? Vil ikke gå til en ekteskaps.rådgiver eller lign. Man vet at det er lurt å prate om det men jeg vil helst prate om "oss, framtida, barna, ha fokus på framtida liksom"....føler at med en gang vi prater om "det vonde tema og det er jeg som har gjort feil" bli det med en gang "spent stemmning" og man har liksom lyst til ingenting. Mannen min "har rett" for å vise at han er skuffet, har ofte sånn "kanikketroatdugjordedetmotmeg føleslse" og lign, og vil helst få vite så mye om mitt forhold, mens jeg selvf.vet hva var mine grunner til det, hva var feilen hans også at det førte til det og lign.Og jeg har vondt jeg å selv om jeg er den "stygge ulven":-( Og jeg må være liksom hele tiden bli og glad og happy og gjør atl mulig med vilje både hjemme og ellers tross at jeg kan ha mine tunge dager jeg å.Alt ble på en måte sjokk for meg også. Så noen..........?Det er ikke godt å ha det sånn i lengden...mener det er kun til ham og ungene jeg "hører" til; det fant jeg ut fort, emn allikevel det gjør vondt å bli "ofte minnet på at jeg gjordedetjegikkeburdegjøre":-(
Kamomille Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Hvorfor kan dere ikke gå til en ekteskapsrådgiver for å snakke om "oss, framtida, barna, ha fokus på framtida liksom" da? Uansett er vel cluet å snakke sammen. Så må man kanskje bli enige om hvilke temaer man skal berøre osv.
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Her er det du som har gjort feilen...og du bør forstå at han trenger tid.....det kan ta rellativt lang tid og det kan ta kort tid. Og er dere villig til å gå videre så må det ta den tiden han trenger....det er vondt å bli sviktet og tillit tar det tid å bygge opp igjen...om du er så heldig å få få det.... Du føler det sårt og ubehagelig...jeg forstår det, men du hadde ett valg..å gjøre det eller ikke å gjøre det....han hadde ikke valg. Håper du klarer å stå i det vonde den tiden det tar for han å komme over det.... Men dere brude kanskje snakke om ett tidsperspektiv og kanskje når det er nok og ikke bør snakkes om mer for blir det til evig tid dratt opp i ved f.eks krangling så kommer dere ikke videre og ved tilgivelse så er jo det hensikten......... Men husk og det kan du si til mannen din også..tilgivelse er ikke det samme som å glemme...men heller ikke det samme som å med vilje dra det opp og bli minnet på det gang på gang... Litt rotete skrevet kanskje...men håper du forstår....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå