Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Det står at det kan vaskes på 30 grader. Men under 30 graders symboler, så er det en strek... Om dere skjønner... Hva betyr den streken? Innrømmer at jeg er litt grønn på sånne vaskesymboler :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Strek under betyr skåne-/finvask. Selv vasker jeg skinnene våre på ullprogram i maskinen.
mamma til 2 <3 Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Etter dere har vasket skinnene i maskinene, hvordan gjør dere med tørking? De skulle visstnok drypptørke, og børstes underveis- for å få tilbake sånn som det var. Men når jeg da hjar gjort dette så blir det egentlig ikke sånn, virker som skinnet toves sammen... Blir ikke like fluffy om dere skjønner... tips?
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Skinnet må strekkes ofte underveis i tørkingen, jeg har ett som jeg ikke har gjort det på, og det har virkelig krympet- ser at skinnsiden er skrumpet skikkelig sammen. På ett annet har jeg vært nøye på å strekke og det har hjulpet veldig. Når det gjelder børsting så har jeg erfart at skinnet mistet masse ull da jeg børstet det, men jeg lurer på om jeg gjorde det da skinnet var vått. Prøv når det har tørket?
***Juanita*** Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 På den flasken men lammeskinnvaskemiddel som jeg har kjøpt på Helios står det at lammeskinn kan tørkes i tørketrommel (lav varme). Det har jeg gjort flere ganger og skinnet blir veldig fluffy og fint. Selve skinnet blir ikke tørt i maskinen, så det må henge til tørk etterpå.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Da skal jeg teste det!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har ikke gjort noe med det, bare hengt det opp. Ble litt stivt på baksiden, men det myknet etterhvert. Ganske korthårete skinn jeg har.
mamma til 2 <3 Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg børstet mitt mens det tørka, og noe av ulla satt igjen på børsten (brukte en grovkammet hårbørste) Fant ut at det var ikke så lurt.. Hørtes lurt ut å tørke det i tørketrommel.. Men gjøres dette før eller etter at skinnet har tørka? For å få skinnet til å bli fluffy igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå