Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Skjønner ikke det jeg... var inne å sjekka meg selv (naboen er igrunn ikke så spennende). Hva betyr det når man har formue? Jeg har da vitterlig ikke noe formue...
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 regnes ikke verdier i hus o.l. som formue? Så verdiene av slikt minus gjelda di? + evt bankinnskudd:)
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 bankinskudd, ligningsverdi av bil, båt, hus, tomt, hytte etc, aksjer
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 jo, men gubben sto jo oppført med 0??
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 mye gjeld da? den gjør at du ofte ikke har formue.....
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 vi har jo like mye gjeld (antar jeg), siden huset står på oss begge... Sambo fikk altså 0 på formue, mens jeg fikk en halv mill??
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Han har kanskje mer studielån enn deg? Det er jo et personlig lån som ikke regnes med på "din" del. F.eks (her bruker vi små tall for enkelheten) Si at dere har et hus verd 200 kr. Da har dere 100 kr hver i formue på huset. Men så har dere -50 kr. hver i felles lån, da har dere igjen 50 kr av den formuen. Sett at du da har 30 kr i studielån så har du en formue på 20 kr. Har mannen din samtidig et studielån på 60 kr., så er han 10 kr i minus, og har derfor ingen formue. Blir ikke det riktig da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Njei, ikke så mye mer at det burde utgjøre en vesentlig stor forskjell. På ligninga mi sto det ikk 400 tusen i formue, der sto det 125tusen... jaja, ikke meninga jeg skal skjønne detta, skjønner jeg
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Blir lånet deres trekt fra en av deres konto og den andre fører over penger? Her har vi delt likt på tinglysningspapiret, og han er medlåner men alt blir trkket fra meg og han som i utgangspuntet ikke eier noe har plutselig fått formue og ikke jeg.... men skatt er noe vi vanlig dødelige ikke skal forstå tror jeg........det er veldig komplisert selv ikke alle på ligningskontoret forstår hva de driver med..........
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 ah, kanskje det er derfor? Han betaler alt, men vi står på lånet begge to.. Men, hvor får de tallet fra? 400tusen? Nei, skatt skal man ikke bli klok på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå