Gå til innhold

Basson vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen så har erfaringer med Bassonvogner? Har funnet en butikk som skal selge ut sine med 30% avslag, da de skal slutte å selge barnevogner...

Og hva foretrekker man, Duo eller Kombi?

har ei sportsvogn fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Jeg hadde Basson vogn med 1.mann og den er helt ok. Var egentlig veldig fornøyd med den, men bagen er litt tung (duo vogn). Hvis du tar kombi vogn så er det en liten bag nedi som du kan løfte inn og ut av bagen og det er veldig praktisk. Tror kanskje kombien er litt mindre i bagen enn duoen, men det må du sjekke i butikken. Det som er veldig greit med den er at du kan ha bagen både mot deg og fra deg, men hele bagen må løftes av for å snu den, sånn sett er emmaljunga mer praktisk som en bare kan ta håndtaket og snu over vognen slik at vognen vendes fra/mot deg. En annen ting som er litt upraktisk er at bagen må løftes av når understellet skal slås sammen, det er litt stress mtp løfting inn og ut av bil. Selve vognen er en lett, god og stabil turvogn samtidig som den er veldig romslig. Jeg tenker at slike vogner er mest praktisk hvis du får et sommerbarn for da er babyen rundt et halvt år når vinteren kommer og da er det deilig å ha en lun og stor vogn hvis en ikke ønsker å ta i bruk sportsdelen så tidlig. Selv har jeg en juli gutt og vi brukte bagen til han var 8 mnd, og han var en ganske gjennomsnittlig

baby.

Nå har jeg kjøpt en maxi cosi mura 4 til november gutten min, savnet sist å kunne klikke bilsetet rett på understellet pga at han alltid sovnet i bilen og våknet da jeg skulle løfte han over i vognen så var det hyling under hele kafebesøket;-). Ville også ha en litt nettere sportsvogn til å bruke f.eks på senter etc. Har bare kjøpt softbagen til denne, for på tur og som sovevogn ute vil jeg bruke bassonvognen, den skal også brukes til sovevogn i bhg når den tid kommer:-)

Lykke til!! Dette ble langt, men håper det var til hjelp.-)

Skrevet

Va veldi fornøyd me min basson duo vogn, og glede meg til å ta den fram igjen til nestemann:) Huske ikke kordan modell eg har, men min treng man ikke å ta baggen av for å slå i sammen. synes også baggen va stor og romslig, fikk januar baby sist så va fint me plass til stor saueskinnspose oppi:) Så e den lett å trille. Eg har i alle fall bare positive ting å si om den, men d e også den eneste vogna eg har ahtt da...

Skrevet

Jeg har duoen og den ha vært i bruk i snart 6 år! Den er like hel, litt bleket i kalesjen (den har stått mye ute) og rust er det kun der hvor overflatebehandlingen er skadet pga av slag e.l. Hjulene har jeg pumpet kun en gang! Bagen er en av de største på markedet og har dessuten stillbar rygg slik at barnet kan sitte opp litt i bagen når de blir litt større. Vi brukte bagen til barna var litt over året, og de har alle vært ca 54cm født Hvis du ønsker deg en slik klassisk vogn er det utrolig mye for pengene spør du meg!

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Har ikkje vært å sett på vognene enda, men skal sjekke de nøye :)

Skrevet

Jeg har en basson roma vogn og er kjempe fornøyd. MIn er duo, og baggen er stor og fin, og man trenger ikke ta av baggen for å slå den sammen. Hvis du synes baggen er litt tung, så kan du bare kjøpe en softbag og putte oppi :-) Anbefaler denne på det sterkeste :-)

Skrevet

Løp og kjøp! Jeg brukte vogna til førstemann og ser frem til å ta den i bruk en gang til. De tåler omtrent alt og de er store, føsrtemann var nesten 5 kg da han ble født.. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde en kombivogn til snuppa, men synes baggen var så liten.

Kjøpte en basson Roma nå i mai og er hittil kjempefornøyd.

Har bare brukt sportsdelen ennå siden babyen ikke kommer før i mars, men er som sagt veldig fornøyd med min basson vogn.

Skrevet

Må si eg er blitt temmelig overbevist av svarene deres, særlig om eg slipper å ta av sportsdelen for å slå vogna sammen :)

Tusen takk for svar folkens, er ikke så lett å avgjøre sånn uten andres erfaringer syns eg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...