Gå til innhold

April: Nattbleie?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nora sluttet med dagbleie i forsommer, men bruker nattbleie ennå.

 

Yaddaline og Lykkelig mamma, hvordan gikk dere frem med nattbleieslutt? Vet ikke helt hvordan vi skal takle det. Bleien er jo full om morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forberedt på å beholde nattbleiene lenge, men de ble tørre rett før vi sluttet med dagbleie, så jeg beholdt den bare i underkant av ei uke etter dagbleieslutt. Sånn sett har vi vært heldige. Veldig nøye på dogåing før natta, og hun får ikke mer enn ett glass med drikke til kveldsmaten (men nå har hun vannkopp liggende i senga).

 

Det går jo evt an å forberede henne litt på å sove uten - noen ganger lurer jeg litt på om tilgjengeligheten gjør at de bare tisser uten å "tenke seg om". Men om det blir uhell av det hadde jeg drøyd litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det også automatisk... Tørre nattbleier stort sett, så da prøvde vi uten, har kun hatt et par uhell, har vært utrolig heldig med null tull... Men hun var veldig motivert selv til å slutte! Noen av jentene på hennes alder i bhg med eldre søsken som var tørre fikk klister når de gikk på do, det ville hun også ha, så da begynte vi med det, men etter 2 dager var hun tørr på dagtid og spurte heller aldri etter klistremerkene, og når hun selv spurte om å få slippe på nattestid så var det jo et enkelt valg... Har desverre ikke mange gode råd å komme med, hun fikset det strengt tatt helt på egenhånd å slutte med begge deler...

 

Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt igjen :-(

 

Etter 15 mnd uten dagbleie og 10 mnd uten nattbleie fikk vi ett tilbakefall for ca 2-3 mnd siden. Så vi bruker bleie om natten igjen. Pratet med helesøster om det, men fikk beksjed at det var bare å ta det med ro og at det er normalt å bruke bleier på natten helt opp i 5-6 års alder. Så vist ikke det hadde blitt bedre når hun har fylt 5 år skal vi komme tilbake og undersøke blæra.

 

Så her maser vi ikke og bare lar det kommer av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...