Gå til innhold

Ull med bomull på innsiden, er det like bra som "vanlig" ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid sverget til ordenglit ulltøy når det er kaldt. Men, nå har gutten min fått så ømfintlig hud og han begynner lett å klø så barnelegen anbefalte å ikke bruke ull rett på huden hans. Jeg har idag vært og kjøpt ull med bomull på innsiden fra Cubus, men er det da like bra som vanlig ull? Beholder man de samme gode kvalitetene som vanlig ull, det at man ikke blir kald hvis man blir våt for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det fungerer ikke like bra uansett hva noen dib damer argumenterer for. Var mye skriveri om dette, og mange måtte gå tilbake på sine bastante meninger om at det fungerte like bra. Kan lete frem testresultat og artikkel for deg senere.

Har en gutt som ikke tåler ull, og i medlemsbladet til astma og allergi forbundet stod det at superunertøy gjerne kan erstatte ull. Det samme sier SINTEF i Trondheim. Noen bruker også helt tynt fleece undertøy med god effekt, men det har jeg aldri prøvd.

Skrevet

nei det fungerer ikke like godt! men de superundertøybodyene og superundertøy generelt fungerer fint. Det er lett å vaske og å holde fint også.

Det er "solan" figurer på det jeg har kjøpt, og jeg fikk tak i det på en sportsbutikk.

Skrevet

Er bedre enn ren bommull, men ikke i nærheten av ull eller superundertøy. Så gå for superundertøy, det puster, transporterer fukten ut og holder ungen varm nærmest på lik linje med ull.

Mulig du må lete litt for å finne det, men enkelte sportskjeder har til selv små barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...