Førstegangsmamma82 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Merkelig.... Tre ganger i natt våknet jeg av at det "sa" plopp, og trusa ble våt. Det var ikke mengder, men et par-tre spiseskjeer, kanskje? Ihvertfall nok til at jeg ringte føden i morges, og dro inn på kontroll. Men hvordan kan jeg egentlig vite at det virkelig var vannet som gikk, og ikke bare litt unormale mengder med utflod? På sykehuset tok jordmor en titt på bindet jeg hadde hatt på meg, og spurte meg hvor lenge jeg hadde hatt det på, for det var ikke mye vann, synes hun. Men noen undersøkelse for å være sikker på at det var vannet som har gått, tok hun ikke... Så nå er jeg sendt hjem igjen, som en med "vannavgang uten rier", og må komme på ny kontroll i morgen. Det har ikke kommet noe særlig mer vann nå etter at jeg stod opp, så jeg vet ærlig talt ikke hva dette er.... Frustrerende!
Gjest elissa2 Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 hei:) har hodet til babyen festa seg? det kan jo være vannet som har gådd......er ikke alltid like lett å vite.... når jeg fikk min første baby, så starta alt med at vannet gikk......da sa de "plask" og det virkelig rant vann i store mengder....og fra vannet gikk, så tok det noen timer før jeg bynte å få rier..... hvilken uke er du i nå da? blir spennende å se dette da:) lykke til:)
guttemams 04*05*09 Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har hatt vannavgang i begge mine tidligere fødsler, og det kom IKKE mengder. Ca samme mengder som du beskriver.. Ringte da føden og fikk beskjed om å komme på kontroll for vannavgang etter så og så mange timer. Måtte da i GU stol og de tok prøver med en vattpinne eller lignende, der kunne de konstantere at vannet var gått. Fikk da beskjed om å komme kl 8 dagen etter for å bli satt igang dersom det ikke skjedde noe over natten. Tok også blodprøver, for faren for infeksjon øker når vannet er gått. Du skal bli satt i gang 24 timer etter vannavgang..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Så spennende! Vannet gikk ikke hos meg, de tok det på sykehuset, og først kom det bare noen dråper, men kjente at det begynte å sildre i den bleia jeg hadde fått på meg når jeg snudde meg og sånn! Blir artig å se om det skjer noe nå da!=D
Førstegangsmamma82 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2008 Har 4 dager igjen til termin, så det er jo riktig hvis babyen kommer nå. På sykehuset her fikk jeg beskjed om at de setter igang fødselen etter to døgn, ikke ett. Men jeg må på kontroll i morgen også da, og jeg må måle temperaturen min to ganger daglig i tilfelle infeksjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå