gutt og jente Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg trenger veldig å få noen middagstips. Vil gjerne lage sunn mat fra bunnen av, uten Toroposer. Hva er din absolutte favoritt?
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Laks med woka grønnsaker er favoritten min!
gutt og jente Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2008 Nam nam, høres godt ut. Men hvilke krydder bruker du i woken, eller hvilken saus? Tror faktisk jeg skal prøve å lage det i dag:)
¤pusi¤ Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 På matprat.no har de en oppskrift som heter favorittpasta. Den e min favoritt for tiden! Kjempegod, nam,nam!!!
Libido- Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Gourmet kyllingsuppe som er knall god! 400 gr kyllingfileter 1 ts karri 1/2 ts cayennepepper salt og pepper 1/2 gul paprika 1/2 rød parika kan bruke chili istede for pa. 1 purre 7-8 dl vann 2 hønsebuljong 1 dl eplejuice, lysekloster el. hvitvin 1 boks creme fraiche Litt fløte 1. Del kyllingfiletene i små biter. Stekes i smør. Krydres med karri, cay.pepper, salt og pepper. Legges så til siden, strø litt mel over. 2. Paprikane og purren brunes. 3. Kok opp vann, buljong, eplejuice/lysekloster/hvitvin, creme fraiche og fløteskvetten. Skal koke i ca 7-8 min. Ha i paprika og purre etter halvgått koketid og kyllingbitene på slutten..
Libido- Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Nydelig kyllingsuppe Saus: 1 dl hønsekraft eller -buljong 2 dl krem- eller matfløte 1 ts sennep 2 ss kinesiks soyasaus fra ica (viktig at det er den) salt og pepper (hvis nødvendig) 2 ts maisenna Alt blandes og småkoker noen min på svak varme.
gutt og jente Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2008 Tusen takk, skal prøve alle tre forslaga!
Libido- Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 skulle seff stå kyllingsaus.. *korekturlakk*
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg kjøper frosne lakseskiver, uten skinn og bein. Legger de i ildfast form og drysser salt og pepper over. Får også kjøpt frossen wokblanding (classic er best) dette steker jeg i litt olje. Bruker gjerne kokt ris med litt soyasaus på. Sundt og godt.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 tiner lakseskivene før de stekes altså....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå