Vannmann35 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Lurer på ha som er normal vektøkning de første ukene. Jeg har vel lagt på meg 1 kg, er det mye eller lite egentlig. Vanskelig å vite fremovere hva som skyldes babyen, og hva som skyldes mat... He, he! Føler egentlig jeg spiser sunnere enn før, rører ikke kaffe, te, cola, alkohol eller sjokolade... Helt mistet lysten på det, så føles ikke som noe tap heller :-)
septemberpiken Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Denne har jeg funnet. Om det stemmer vet jeg ikke... jeg har i alle fall gått opp nesten 2 kg. så langt, er snart 11 uker på vei. Tabell for gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg
Ayka 09+13+14 Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Er ca.i uke 8...har ikke gått opp noe...
septemberpiken Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Nåja, er jo ikke i uke 7 lenger, da... men hadde ikke gått opp noe særlig da...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 den tabellen stemmer
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 halloooooooooo.... ble postet før jeg var ferdig å skrive!!!! haha, "den tabellen stemmer"... videre skulle det stå "på meg" den stemmer på meg så langt iallefall. er 8 uker og gått opp et åar kg allerede!!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 gud, her har vi kontroll på tastingen... et par kg skulle det stå
Lillesolsikke Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 leser at det er helt vanlig å gå opp et par kilo og også ned et par kilo, så tidelig i svangerskapet
Løvinna30 Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 jeg er i uke 7. jeg gikk ned 7-8 kilo siden sommerferien og aner rett og slett ikke hva jeg veide da jeg ble graivd.. men sånn det ser ut så har jeg gått opp 1-2 kilo faktisk... jeg har 'sluttet' med og "trekke" inn magen, jeg lar magen bare være som den er. hehe...
Nøtt Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er 9 uker på vei, og har ikke gått opp noe enda. Men jeg har fått et par ekstra cm på magen (som er fleskete nok i utgangspunktet).
JulieJ Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 8+0 og gått opp fra 52 til 54. Sulten hele tiden, noe jeg normalt aldri er. Noen som vet om det er normalt for oss som i utgangspunktet kategoriseres som slanke / tynne å gå opp mer enn normalvektige og overvektige?
lamor Skrevet 16. oktober 2008 #13 Skrevet 16. oktober 2008 jeg har gått ned et par kg og jeg er i uke 9. Mange små måltider for å holde kvalmen i sjakk, har også selvsagt kuttet ut alkohol,sjokolade, chips, te osv. Klarer ikke å få det i meg om dagen og jeg som vanligvis drikker liter vis med te hver dag. Kaffi har jeg aldri drukket. I sist graviditet var jeg nede i 62 kg før kvalmen gav seg, nå er jeg bare gått ned til 66 kg så jeg har enda 4 kg som godt kan gå av før jeg begynner å gå opp. Da har jeg liksom litt å gå på og slipper å bli så inmari feit til og etter fødselen. Nok å tenke på da om man ikke skal slanke seg også.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Ingenting ennå. Spiser ofte, men lite. Er stabilt ennå. Men syns magen er litt rund, spes om kvelden... Er nok luft, kjenner ikke livmora. Er 7 uker i dag:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #15 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var i uke 7 ca, og da hadde jeg faktisk lagt på meg et par kilo de siste to mnd... Trudde det skyldtes at jeg bare hadde spist for mye og vært for lite aktiv, men skjønte jo etter graviditetstest at det var ikke BARE det Problemet mitt er at jeg har lagt på meg litt i det siste året, og så stagnerte det i sommer, for så å gå litt mer opp i høst... og jeg som skulle seriøst gå ned i vekt nå utover, siden få av klærne mine er spesielt romslige om dagen, for å si det sånn... men jeg var veldig slapp og kvalm i begynnelsen av graviditeten (fortsatt uten å vite at jeg var gravid) så energien for å ut å løpe i skogen har latt vente på seg... Så her sitter jeg nå, i uke ni og lurer på hva i svarte jeg skal ha på meg, er jo alt for tidlig å kjøpe mammaklær!! Men den verste kvalmen har begynt å gi seg og energien kommer mer og mer tilbake, så håper jeg får beveget meg litt mer nå framover. Noen andre som har det slikt? Og hvordan trener dere da? Kostholdet mitt er nok blitt en del sunnere enn tidligere, men jeg spiser ikke noe mindre mat, heller mere....
Dr. Google Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 Gått opp 3 kg å er i uke 25. Har ikke vært kvalm heller
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 16. oktober 2008 #17 Skrevet 16. oktober 2008 jepp, gått opp 1 kg, forrige gang gikk jeg derimot ned 1-2 kg i begynnelsen. har også fått en bitteliten kul på magen nå. )
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg begynte å veie meg på 4+3, og så at jeg ikke hadde lagt på meg i forhold til tidligere. På 5+3 hadde jeg gått opp nesten en kg, det var på grunn av kakespising den uka... Så kom kvalmen og små, hyppige måltider resulterte i at den samme kg hadde forsvunnet ved veiing 6+3 (i går). Så min vekt er uendret så langt. Jeg er god og rund i utgangspunktet, så jeg håper jeg klarer å begrense vektoppgangen. Hvis ikke kommer jeg til å få problemer med knær og rygg, tror jeg! Det var en lengre oppe som lurte på om slanke legger på seg mer enn overvektige, og svaret er vel at de bør legge på seg noe mer, da de ikke har de samme fettreservene å tære på som overvektige har.
71jente Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 8+4, gått opp underkant av 1 kg Det er nok i hovedsak at jeg har spist mer chips de siste ukene enn jeg har gjort siste halvår haha.......så det må det bli en slutt på!!!!
Svale <3 Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 Er i uke 10, og har gått opp 3 kg.. spiser ALTFOR mye.. Er sulten hele tiden.. Må nok skjerpe meg, og bli litt mer aktiv.
Navychick Skrevet 19. oktober 2008 #21 Skrevet 19. oktober 2008 er 7+4 nå og har gått ned en kilo men det gjør ikke noe hadde 5 -6 kg å ta av men det tar seg vel opp ganske snart:) Derimot er magen kranglete. Trodde den bare var litt oppblåst i begynnelsen men ingen endring enda.. er allerede blitt en liten hump der framme. Har alltid hatt flat mage (heldig sånn sett ) så kanskje jeg ser det veldig godt selv:) Har hvertfall sagt hade til alle de gamle buksene mine enn så lenge Blir kvalm av tanlen på å ta dem på Klarer ikke noe som klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå