Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Min stedatter er ikke lenger hos oss annenhver helg. Hun kommer kanskje en dag innimellom, men vil helst ikke sove hos oss. Er det da nødvendig å ta med henne på ferie?
januarsurprise Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 ehhh... JA. Hun må jo ihvertfall få tilbudet, så kan hun jo velge om hun ønsker å være med dere el ikke. Hun er jo et barn... (går jeg ut i fra)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Vel... Nei... Dersom hun ikke vil sove hos dere, så er de vel heller ikke aktuelt å være på ferie med dere vel? Da blir det jo hvertfall overnatting går jeg utifra.
januarsurprise Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Poenget mitt er at hun bør vel få velge dette selv. Ellers så blir det litt sånn: "du vil ikke sove hos oss - vel, ædda bædda da får du ikke være med på ferie heller!!!" eller "Yes! Endelig har vi en unskyldning for å slippe å ha henne med!!". Ingen av de følelsene er det vel noe gode å sitte igjen med for et barn...? Hvis hun ikke liker å sove hos dere er det vel mest sansynlig hun takker nei...?
Nordhagenjentene :) Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Spør henne om hun vil være med, det er da fortsatt datteren hans.... Jeg husker mamma og samboeren tok med seg søsteren min til London, da jeg var 19 år. Jeg hadde flyttet hjemmefra, og de tenkte at jeg ikke hadde mulighet til å bli med. Så jeg forklarte at "nei, jeg hadde hverken hatt råd eller mulighet, men det hadde vært hyggelig å bli spurt!". Nå var jeg trolig eldre enn hva stedatteren din er, men det er hyggeligere å bli spurt, å føle seg inkludert. Dere kan jo legge frem hvordan det blir på ferien (hva dere skal, hvordan dere vil ha det, at hun må bli hele ferien osv), mulig hun synes det blir kjedelig, men da er hun spurt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Stebarna her har aldri vært med oss på ferie. Begge har dratt på ferie med mødrene og deres "nye familie" (2 barn med ulike mødre, jepp...) Men vi har ikke dratt på ferie når det er skoleferie heller... Vi venter nå vårt første barn sammen. Jeg har ingen fra før, så det er ingen barn som har vært med når vi har vært på ferie. Nå er de 13 og 18 så jeg tviler på at det blir aktuelt i fremtiden også.. Vet jo ikke helt hvordan feriene blir framover med en liten :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Sånn som du legger frem saken viker det som at du på ingen måte ønker å ha med hans datter på ferie. Du visste vel at han hadde henne da dere ble sammen? Ungene skal inkluderes på godt og vondt. Og etter fylte 7 år skal barna bestemme selv ang ferie. Husk at det er voksne som skal dekke barnas behov, og ikke omvendt. Beklager om du er mindre voksen enn som så.... Men du kunne med stort hell prøve å se på barnas rettighetsplakat... Den ligger på barneombudets sider....
*-* Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns det ville være naturlig å planlegge en ferie med jenta uansett om hun sover over hos dere eller ikke. Det kan kanskje høres ut som om dere kunne trengt litt felles opplevelser og styrking av bånd? Man trenger ikke ta hele ferien sammen, men i det minste en eller to uker sammen med barna sine i løpet av sommeren er vel noe de fleste foreldre (og steforeldre) bør ønske å prioritere tenker jeg. i deres tilfelle, siden det åpenbart er et eller annet hun ikke er helt komfortabel med hos dere, så ville jeg tatt et lite, hyggelig familiemøte med henne hvor dere alle snakker sammen om hva for noe hyggelig dere kan finne på sammen til sommeren. Hvis hun er helt negativ til å gjøre noe sammen med dere så har hun i alle fall fått sjansen. Det er viktig at hun føler at dere ønsker å ha litt ferie og opplevelser med henne tenker jeg. Og hvem vet, kanskje det blir kjempekoselig! Det er vel ingen som forventer at dere skal ta hele ferien sammen sånn som situasjonen deres er, men en liten del vil sikkert være en gd investering:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå