Gå til innhold

Når spiser barna deres i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gutten vår sin bhg, så spiser de frokost klokken 08.30. Og så spiser de lunsj klokken 12.30.

Jeg synes lunsjen er veldig sein, og lurer på når deres barn har måltid?

I den bhg han gikk i tidligere, kunne de ungene som ikke hadde spist hjemme, ta seg en skive når de kom (men senest kl 9.00) og så hadde de lunsj klokken 11.00, og et fruktmåltid kl 14.30 (og de som hadde lange dager, kunne ta en skive samtidig).

I tillegg, så har de smøremåltid noen ganger på morgene, og noen ganger til lunsjen :s Ikke noen faste dager når de bytter altså.

Gutten vår kommer ikke alltid til frokosten, og hadde i utgangspunktet ikke behøvd å ha med seg niste hver dag, men må det nå alikevel, siden vi alldri vet når de har smøremåltid...

Kjenner jeg blir irritert, da jeg må kaste masse mat, som ikke blir rørt engang, og betaler matpenger, når han ikke alltid er med på smøremåltidet.

Er det meg som er lettirritert, eller er det andre som synes at det er et rotete system de har i bhg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er et smøremåltid...?

I allefall, her er det som følger:

Frokost: 0815-0845, hvis ikke spiser barnet hjemme.

Lunsj: 11.15/11.30- ca 12.00

Frukt/knekkebrødmåltid: gjerne ute ca kl 14.00

All mat ordnes av bhg. og de lager sine egne skiver/tar det de vil ha.

Skrevet

Frukost 8.30-9.00, blir ofte litt lenger

Lunch 12.00

Frukt/brød: 15.00

Høres jo litt rotete ut. Har du snakket med bhg om det?

Skrevet

VI har samme som kakemonsteret, bare at barna har med frokosten selv, mens resten serveres av bhg. Og ikke knekkebrød som alternativ til fruktmåltidet (ofte har barna med yoghurt selv feks).

Skrevet

Smøremåltid, er et måltid hvor bhg har handlet inn maten, og de dekker på bordet, og de smører maten sammen =)

Og jo, jeg har prøvd å ta det opp, men det ser ikke ut til å "gå inn".....

Får prøve å ta det opp igjen...

Sånne småting som gjør meg sprø til tider (iallefall når jeg har litt ekstra hormoner i ommløp!!!)

Skrevet

Frokost kan spises fra 0700-0830. Lunsj ca. 1100, og ettermiddagsmat + frukt kl. 1400.

Vi har med matpakke til alle måltider, men frukt får de i bhg.

Vi får månedsplaner på mail. De dagene det er noe spesielt, som f.eks. bursdag, er det pølser eller ekstra frukt og da smører vi litt mindre matpakke.

Skrevet

Hadde forventet at smøremåltidet var til lunch, om det ikke skal ut på tur. Det synes jeg foreldrene kan forvente og kreve.

Skrevet

Hos oss er det frokost kl 08.30, og lunsj kl 12. Frukt ca kl 10 og kl 14.30.

Skrevet

både frokost og lunsj er smøremåltider! =)

Skrevet

Logisk, har bare ikke hørt begrepet siden alle måltidene hos oss er "smøremåltider".

Skrevet

I bhg vår er det frokost fra 07.00-08.30, lunsj kl. 11.00 og ettermiddagsmat kl. 14.30 (frukt og brødskive eller knekkebrød).

Skrevet

Frokost 8 - 8.30, de som blir levert senere må spise hjemme.

Lunch 11.30 - 12.00

Frukt / knekkebrød ca 15.00

Ta dette opp med styrer, eller neste foreldremøte. Si at du ønsker faste tider på måltidene, regner med at dette er noe de andre foreldrene ønsker også.

Synes dette høres merkelig ut. Er dette en liten bhg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...