tollotone Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Er det noen som har erfaring rundt astma og fødsel, jeg tenker da på om man har slitt veldig med pusten under rier eller forløsning? Er dette en situasjon hvor man lett kan få anfall eller veldig pustebesvær. Jeg har astma som jeg sliter med nå, da jeg ikke kan ta de "vanlige" medisinene.Jeg har fått en mild variant og jeg sliter daglig med tungspusthet og frykt for anfall. Føler jeg er like ved anfall veldig ofte og tør ikke dra på kino eller lignende hvor det kan være litt tett osv, i frykt for at det blir så tungt å puste. Nå har jeg tenkt på hvordan dette vil utarte seg under fødsel.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Hei Jeg har også astma, men blir så og si helt bra hver gang jeg er gravid. Men du tar vel medisiner? Som gravid kan man hvertfall ta Lomudal inhalasjon. Kanskje du trenger mer av den for ikke å ligge så nært opptil anfall?
Maya_1 Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg måtte kutte ut mine faste forebyggende medisiner, og får kun bruke én type "akuttvirkende" medisiner. Selv om det ikke er noe ille eller anfall her, så føles det som den aldri virker, og en får rundt konstant tett i lungene.. Har ikke tenkt over hvordan det skal bli under fødselen engang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå