Gå til innhold

April: Da skal Siri klippe seg hos frisør for første gang....


polarn & pyrene

Anbefalte innlegg

Hun har nemlig kommet med ett ønske om å klippe seg kort. Hun har nå nesten hår til rompa når det er vått. Men til mammas store forskrekkelse vill hun klippe seg så kort som pappa, men da sa jeg nei og vi møttes på halv-veis. Det blir til øra med, hun gleder seg veldig, mens jeg gruer meg, hun har jo så nydelig hår.

 

Jeg har pleid å klippe tuppene selv 2-3 ganger i året siden hun var født, men dette blir for mye for min del om det skal bli pent.

 

Hvordan hårsveis har deres små jenter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! Du må si hvordan det gikk :o)

 

Matilde har alt hår ca like langt. Hun har krøller, så det har tatt sin tid å få litt skikkelig lengde på det. Har som du bare stusset tuppene et par ganger i året, bortsett fra da hun var helt liten. Da klippet jeg litt lugg på henne siden hårspenner ikke holdt seg i håret i mer enn 45 sekunder, og hun fikk fnatt av å få håret i øynene. Nå er derimot alt håret ca rett nedenfor skulderbladene når det er vått (tørt så er det rett på nedsiden av kravebeinet (bare bak da). Går mye i "pippihår" (altså musefletter) for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper pannelugg og stusser håret hennes for det meste selv, men hun har vært 3 ganger hos frisøren også. Sist tok vi ca. 6 cm av lengden, men det er godt nedpå ryggen likevel. Hun har litt fall i håret, men ikke så mye at det går nevneverdig utover lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dagen endelig kom ville hun plutselig ikke klippe seg alikevell, men vi gikk bort til frisøren alikevell. Jeg kunne jo ta en stuss tenkte jeg, men når vi kom inn døren hoppet hun opp i stolen føre jeg hadde klart å lukke døren.

Sitter der som en liten mini skjef og sier "jeg skal ha håret opp til ørene som marina har"

Ja. ja sier frisøren og titter på meg. Vi får vell gjøre som frøkna sier sa jeg og så ble mye av håret klippet av. Jeg stod der med en klump i halsen, men trøstet meg med at det vokser ut igjn.

 

Men hun ble ganske søt med kort hår. Det ble til rett under ørene så jeg får det akkurat opp i to bitte små muse tuffser (fletter). og lugg ble det også. hun var så stolt og fornøyd når hun var ferdig og ristet mye på håret den kvelden.

 

SJOKKET kom morgenen etter. Da hører jeg ett hyl inne på badet "hvor er håret mitt mamma", fikk roet henne ned og nå som hun har blitt vandt med det går det greit. Jeg hører hele tiden "det vokser snart ut igjen".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...