Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Har 2 små barn, en på snart 3 år og en på 6 mnd. Hadde en samtale på helsestasjonen, hvor vi snakket om hverdagen med 2 små barn hjemme osv (eldste går ikke i barnehage, men vi går i åpen barnehage da).. at det var viktig å ta vare på forholdet mellom meg og mannen også oppi alt, som endel så ut til å glemme. Så sa hun at det var viktig å vise at en setter pris på mannen også. Hvis jeg så at han var ekstra trøtt kunne jeg jo la ham få sove litt etter jobb. Det burde flere damer gjøre mente hun, så ble sikkert mennene mere medgjørlige..Hm...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Litt rotete forklart, er litt ør i hodet i kveld..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Tja, jeg ville nok følt at hun blandet seg litt vel mye... På en annen side lar jeg min man sove litt etter jobb hvis han er sliten. Vi har en gi og ta greie der... På samme måte som jeg får legge meg nedpå hvis jeg er det. Det gjør faktisk veldig godt når jeg ser hvor mye mer opplagt han er når han våkner igjenn
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Hun sa det nok i beste mening. Det er iallefall en vidunderkur for min make, og ta en liten siesta.
!!!! Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Kjente at jeg ble provosert langt inn i ryggmargen da jeg leste innlegget ditt. For det første er hverken din eller min mann er 4 år. Han legger seg vel om han trenger søvn og tiden i familien tillater det?! For det andre ser jeg av flere debatter som har gått her inne i det siste at helsesøster legger seg opp i altfor mye etter min mening. Når hun tror hun er barnelege, seksualrådgiver, psykolog og slankeekspert har det gått altfor langt. Det at hun mener det godt, gir jeg en god dag i. Det handler om å være profesjonell. Jeg har selv ikke hatt noen negativ erfaring med helsesøster ennå. Jeg lar henne rett og slett ikke få noe informasjon om mitt privatliv til å jobbe med, og hun er flink med barn. Men jeg kommer til å ha 0 tolleranse for sånt svada som jeg har lest her inne den siste uken.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Herregud hva disse helsesøsterne får seg til å si. Høres ut som noe som kunne vært sagt på en husmorskole på 50 tallet. Når far kommer fra jobb må barna være vasket, middagen på bordet og så henter vi tøfflene hans. Ja da ja da... alle blir sikkert i godt humør av sånt, spørsmålet er bare om kanskje ikke man skaper et monster av en bortskjemt mann. Selvfølgelig hadde jeg syntes det var helt ok om mannen min tok seg en hvil hvis han var sliten, og det ikke var noe som var veldig prekært akkurat da. Men jeg syntes helsesøster legger seg opp i noe hun ikke har noe med, jeg syntes hun behandler deg og mannen din som om dere var noen store unger som overhode ikke kan tenke eller ta ansvar for dere selv. Og det syntes jeg ikke er greit, uansett hvor i beste mening noe er sagt. Det er forresten få ting i verden som ikke er gjort i beste mening og det hjelper ikke det døyt om resultatet blir helt galt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Hvis de først skal legge snuten sin oppi ting dem ikke har noe med, hva med å si til far: Du må huske på at mor har vært hjemme hele dagen uten voksen stimuli og trenger sårt at du setter av tid til hennes behov når du kommer hjem fra arbeidet. Kanskje trenger mor også litt avlastning til å ta seg en dusj eller lignende hvis barnet har vært ekstrakrevende?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg hadde ikke funnet meg i å bli pratet til sånn. Men så gikk ikke jeg til 6 månedskontrollen heller. Jeg går kun til de som har vaksine og mitt privatliv foretrekker jeg å ha for meg selv. Skulle jeg ha problemer vil jeg oppsøke en psykolog eller en lege, alt etter som.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Er dette et vanlig tema og debatere med HS?! Virker som en privatsak for meg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Om dette mener jeg bare at helsesøstre er mennesker de også, og har individuelle meninger om mangt. At jeg er uenig med henne, betyr ikke at hun er en dårlig helsesøster. At dere diskuterer og kommer inn på slike ting, viser at hun er menneskelig og har omsorg for folk. Hun kunne jo bare droppet emnet midt i samtalen, og snakket om barnets vekt i stedet.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg tenkte faktsik ikke i de baner som dere over meg gjør før jeg leste innleggene deres! Det første som slår meg er at jeg syns helsesøster har rett! Vi burde vise litt hensyn til mannen innimellom også, har følelsen han fort blir glemt midt under nattevåk, amming, trilleturer og matlaging. Om de ikke akkurat sier JEG ER TRØTT! JEG VIL SOVE! betyr ikke det at de ikke trenger det. Tror de ville satt pris på en mulighet til å slappe av og være litt "for seg selv". Er det vi mammaer som har førsteretten på en hvil HELE tiden? Når dere sier at dette er en privatsak... er ikke helsesøstrenes jobb (i tillegg til å følge opp barna våre) også å følge opp oss selv?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg må si meg litt enig her ha. Tror mannen fort blir glemt når det kommer barn. Vi er så opptatt at vi skal hvile, vi skal ditt og vi skal datt. Barn som skal ha det og det. Men tenker vi egentlig på hvordan mannen har det? Eller kommer han langt bak i rekka nå?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg håper da virkelig ikke din mann trenger like mye omsorg som en baby 1438. Kanskje en periode av livet mannen bør ta seg av kone og barn? Her hører vi jo om menn som drar å golfer første uken etter at kona har nedkommet så jeg tror mannen har det fint.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Tror kanskje du missforstår litt her nå. Men ja, jeg mener det er viktig at vi tenker på mannen, akkurat som han skal tenke på oss. Det er viktig med komunikasjon i et forhold så vi vet hva den andre trenger eller føler. Og jeg har jo lest en del her inne, og det er mye meg meg meg meg.. hva skjedde med oss? Har vi glemt at vi er i et forhold som faktisk trenger litt pleie nå og da? Hilsen 1438.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 Hehe, er det mulig? Husk også at du må ha sex med ham hver gang han vil! Også må du vaske og massere føttene hans og mate ham med druer osv. Tåpelig! Er vi ikke likeverdige individer?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 Har vi førsteretten på hvil?? Hvor står den regelen??
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #17 Skrevet 15. oktober 2008 Synes det var et bra tips du fikk av helsesøster, men det bør jo være litt motsatt også, at enkelte dager legger du deg etter middag, og andre dager gjør han det. Sover 3 åringen din på dagtid? i tilfelle får kanskje du tid til å sove litt da om den lille sover samtidig?! Nå spørs det jo veldig både hva din mann jobber med, hva konkret dere pratet med som fikk henne til si det, Ser faktisk av og til her hjemme selv om mannen har vært hjemme alene med begge ungene hele dagen og jeg har vært på jobb, er det jeg som har mest behov å hvile/sove 1/2 time etter middag.
blond Skrevet 15. oktober 2008 #18 Skrevet 15. oktober 2008 Det gjelder begge veier, mener jeg. Høres ut som om helsesøsteren deres tilhører en generasjon opp med så gammeldagse holdninger som du forteller om.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #19 Skrevet 15. oktober 2008 Fryktelig forhistorisk hun der helsesøstern. Dessuten legger hun seg opp i privatlivets fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå