Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skammer meg over meg selv for at jeg ikke har klart å slutte enda, er 8 uker på vei. Men jeg har bestemt meg for at dette er min siste dag som røyker, og når jeg våkner i morgen er jeg røykfri. Da har jeg allerede vært røykfri i 8 timer gjennom natta, og da må jo endel av suget ha forsvunnet (hehe, sier jeg til meg selv ihvertfall!) Det blir nok vanskelig dette her, men jeg er innstilt på å bli røykfri så babyen i magen skal ha det best mulig, selv om jeg gjerne burde sluttet på dagen når jeg fant ut jeg var gravid... Noen som har noen råd på veien?
erteposen + 4 Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Lykke til!! Det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til:) Har ingen gode råd andre enn å bryte vaner. Last ned den videoen med bilde av fosteret i magen til en røyker. Morbid - men det kan motivere kanskje når det står på som verst.
Stjerne37 Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Ingen gode råd,men vil bare ønske deg lykke til:)
overkill Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Med fare for å høres fordømmande ut må eg sei at det å vere gravid bør vere motiverande nok til å slutte, utan andre råd enn at det ikkje er bra for babyen.
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Selvfølgelig er det motiverende nok, men jeg tenkte kanskje noen hadde noen gode råd som hjelper når man er røykesyk - i tillegg til å tenke på babyen, selvfølgelig. Finnes sikkert plenty med råd, og det skader vel ikke å aktivt følge de andre rådene også, for å gjøre det lettere for meg selv=)
Leandermamma Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Masse lykke til, dette klarer du fint :-) 27 oktober er det 2 år siden jeg tok min siste røyk. Da var jeg litt over 2 mnd på vei. Men jeg har faktisk røykesug hver bidige dag enda.......... Tro det eller ei, men jeg savner faktisk å røyke....
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Vræææl, det høres helt j*** ut jo =( trodde ikke det varte sååå lenge... men du er vel ikke like røykesyk som i begynnelsen? sånn at lungene vrenger seg og hjertet banker for harde livet?
Leandermamma Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Tja... drømmer ofte om røyk, og blir gjerne med samboeren min ut på trappen, bare for å sniffe i meg røykelukten... hehe! Tenker på røyken i hvertfall et par ganger om dagen, spesielt om kvelden etter at Leander har lagt seg... Blir en del snopespising for å døyve rykesuget ;-( Har enda ikke vært ute på byn etter jeg sluttet å røyke, for jeg er ganske så sikker på at i det øyeblikket jeg får en halvliter i hånden, så sprekker jeg.
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Uff, håper jeg slipper unna det der da... Jaja, jeg får ta en dag om gangen=)
Leandermamma Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Det gikk noen lunde greit når jeg var gravid og etterpå da jeg ammet, men nå har jeg liksom ingen"grunn" for å ikke røyke, hvis du skjønner. Du kommer til å fikse det helt fint:-) Bare tygg masse tyggis og spis sukkerfrie Dent, så går de så bra skal du se! Hvis du dibber masse i tillegg til tyggistygging, så er fingrene dine opptatt også :-)
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Hehe, det er sant det=) JEg får holde hodet opptatt med pensumlesing, leser på verdens grusomste tema - stråling. Lurer på om jeg klarer å konsentrere meg om kjedelig pensum når jeg er røykesyk... jaja, det går nok fint=)
Leandermamma Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Lykke til i hvert fall, og gi oss en liten statusraport fra Sauens røykfrie verden i morgen :-)
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Det skal jeg gjøre, vettu=)
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Da jeg sluttet når jeg var et par mnd på vei, hjalp det meg å spise sukkerfrie pastiller og tyggis. Tygge mynte(urte), og appelsinjuice hjalp meg også. (smaken av de to skal vist fjerne lysten på røyk) Det å tenke på babyen i magen, gjorde bare vondt verre, for da fikk jeg så dårlig samvittighet for å i det hele tatt ha røyket mens jeg var gravid.... Da ble jeg deppa = fikk ekstra lyst på en sigg. Så det hjalp meg å tenke at jeg først og fremst gjorde det for min egen del...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå