Gå til innhold

I morgen slutter jeg å røyke!

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Jeg skammer meg over meg selv for at jeg ikke har klart å slutte enda, er 8 uker på vei. Men jeg har bestemt meg for at dette er min siste dag som røyker, og når jeg våkner i morgen er jeg røykfri. Da har jeg allerede vært røykfri i 8 timer gjennom natta, og da må jo endel av suget ha forsvunnet (hehe, sier jeg til meg selv ihvertfall!)

Det blir nok vanskelig dette her, men jeg er innstilt på å bli røykfri så babyen i magen skal ha det best mulig, selv om jeg gjerne burde sluttet på dagen når jeg fant ut jeg var gravid...

Noen som har noen råd på veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til!! Det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til:) Har ingen gode råd andre enn å bryte vaner. Last ned den videoen med bilde av fosteret i magen til en røyker. Morbid - men det kan motivere kanskje når det står på som verst.

Skrevet

Ingen gode råd,men vil bare ønske deg lykke til:)

Skrevet

Med fare for å høres fordømmande ut må eg sei at det å vere gravid bør vere motiverande nok til å slutte, utan andre råd enn at det ikkje er bra for babyen.

Skrevet

Selvfølgelig er det motiverende nok, men jeg tenkte kanskje noen hadde noen gode råd som hjelper når man er røykesyk - i tillegg til å tenke på babyen, selvfølgelig. Finnes sikkert plenty med råd, og det skader vel ikke å aktivt følge de andre rådene også, for å gjøre det lettere for meg selv=)

Skrevet

Masse lykke til, dette klarer du fint :-)

27 oktober er det 2 år siden jeg tok min siste røyk. Da var jeg litt over 2 mnd på vei.

Men jeg har faktisk røykesug hver bidige dag enda.......... Tro det eller ei, men jeg savner faktisk å røyke....

Skrevet

Vræææl, det høres helt j*** ut jo =( trodde ikke det varte sååå lenge... men du er vel ikke like røykesyk som i begynnelsen? sånn at lungene vrenger seg og hjertet banker for harde livet?

Skrevet

Tja... drømmer ofte om røyk, og blir gjerne med samboeren min ut på trappen, bare for å sniffe i meg røykelukten... hehe!

Tenker på røyken i hvertfall et par ganger om dagen, spesielt om kvelden etter at Leander har lagt seg... Blir en del snopespising for å døyve rykesuget ;-(

Har enda ikke vært ute på byn etter jeg sluttet å røyke, for jeg er ganske så sikker på at i det øyeblikket jeg får en halvliter i hånden, så sprekker jeg.

Skrevet

Uff, håper jeg slipper unna det der da... Jaja, jeg får ta en dag om gangen=)

Skrevet

Det gikk noen lunde greit når jeg var gravid og etterpå da jeg ammet, men nå har jeg liksom ingen"grunn" for å ikke røyke, hvis du skjønner.

Du kommer til å fikse det helt fint:-) Bare tygg masse tyggis og spis sukkerfrie Dent, så går de så bra skal du se! Hvis du dibber masse i tillegg til tyggistygging, så er fingrene dine opptatt også :-)

Skrevet

Hehe, det er sant det=)

JEg får holde hodet opptatt med pensumlesing, leser på verdens grusomste tema - stråling. Lurer på om jeg klarer å konsentrere meg om kjedelig pensum når jeg er røykesyk... jaja, det går nok fint=)

Skrevet

Lykke til i hvert fall, og gi oss en liten statusraport fra Sauens røykfrie verden i morgen :-)

Skrevet

Det skal jeg gjøre, vettu=)

Skrevet

Da jeg sluttet når jeg var et par mnd på vei, hjalp det meg å spise sukkerfrie pastiller og tyggis. Tygge mynte(urte), og appelsinjuice hjalp meg også. (smaken av de to skal vist fjerne lysten på røyk)

Det å tenke på babyen i magen, gjorde bare vondt verre, for da fikk jeg så dårlig samvittighet for å i det hele tatt ha røyket mens jeg var gravid.... Da ble jeg deppa = fikk ekstra lyst på en sigg.

Så det hjalp meg å tenke at jeg først og fremst gjorde det for min egen del...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...