Gå til innhold

Dere som temper/har tempet: et spoersmaal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at kroppstemperaturen stiger naar egget har forplantet seg?

Jeg har brukt Ladycomp i 10 mnd naa, og har derfor ganske god greie paa hvordan kroppstemperaturen min forandrer seg i loepet av en syklus. Denne syklusen registrerte den eggloesning den 7/10--altsaa for 7 dager siden. De siste tre dagene har temperaturen min vaert hoeyere enn normalt etter EL, og den har holdt seg helt jevn...altsaa samme maaling hver dag de siste 3 dagene. (Vanligvis pleier den aa svinge noe.) Vanligvis stiger den jo etter EL, men naa har den liksom steget enda en gang virker det som. Er det et symptom paa graviditet?

I gaar og i dag har jeg vaert bittelitt kvalm, og synes ogsaa jeg er litt var for lukter. (Kan jo hende jeg brygger paa noe, da.) Har ogsaa hatt litt mens-lignende symptomer de siste par dagene, selv om mensen ikke er forventet foer om 7 dager (har 33 dagers syklus.) Noe annent som faar meg til aa lure er at jeg fortsatt ammer foerstemann paa 14 mnd. I gaar og i dag har jeg hatt inntrykk av at jeg har mindre melk enn vanlig, og han har ogsaa vaert litt mindre interessert enn vanlig...

Det er jo for tidlig aa vite sikkert, men er i hvertfall kjempespennende. Det er foerste syklusen vi har proevd oss paa, saa dersom jeg er gravid har det klaffet paa foerste forsoek. :-)

Noen som vet noe om BBT/kroppstemperaturmaaling i svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg hadde samme temp mønster som deg da jeg ble gravid nå nettopp. Temperaturen min steg markert ved eggløsning, så holdt den seg stabilt høyt til ca en uke etter eggløsning, da steg den enda et hakk og har holdt seg høy siden. Tror det kalles "triphasic pattern" på engelsk, og det er et tegn på at man KANSKJE er gravid.

Kroppstemperatur ligger vanligvis noe høyere under svangerskap. Jeg føler meg rett og slett toasty. Håper dere traff da :). Jeg testet positivt 10 dager etter eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...