Gå til innhold

Oi, tror vesla på 5 uker har feber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakar lille vennen..

Har ikke fått målt om hun har feber enda..

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne?

Ligge bare å jamrer seg stakkar og skriker i litt sånn pplutselig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mål om hun har feber. Når barna er så små skal man alltid kontakte lege ved feber, stort sett er det helt ufarlig men man skal være litt ekstra obs på disse små.

Pass på at hun får mye veske iallefall.

Skrevet

Om hun er 5 uker så ville jeg ringt legen om han har feber.. =)

Skrevet

Har hun feber så ta kontakt med legevakta eller barselavdelingen.

Skrevet

Kan det være noe farlig?

Hvor mye er det for at det skal være feber?

Skrevet

Over 38 er feber.. Har hun 38 eller mere så ville jeg ringt barsel .. =)

Skrevet

Er du usikker på om ho i heile tatt har feber, så kontaktar du legen.

Så små skal ikkje ha feber. Det har noko med at dei er dårlege til å regulere temperaturen, så når dei først har feber, så er ikkje det eit sikkert "mål" på tilstanden, trur eg.

Og viser ungen i tillegg teikn på utilpasshet, så er det ikkje noko å stusse på.

Om det er farleg eller ikkje kan ingen andre enn legen seie noko om. Stort sett er det ikkje farleg, men betre å vere sikker ved å la legen sjekke:)

Skrevet

Har du målt om hun har feber nå?

At hun skriker på den måten du sier er ganske så vanlig for alderen. Kommer med både kolikk og alt det andre.

Skrevet

Sjekk om hun virker varm, og om hun er blank på øynene. Prøv å ta tempen på henne. Er den over 38 så ring legen og spør om råd. Har hun en et fast mønster på jamringen og skrikingen må du kontakte legen. Virker hun slapper og ikke vil ha mat må du kontakte legen. Du kan også sjekke fontanellen forsikteig ved å dra en finger over. Er den nedsunket over lengre tid eller buler mye utover MÅ du kontakte legen.

Små barn lager mye lyder. Har selv en på 7 uker nå. Er vansklig å bedømme slikt over data'n. Husk at det er du som kjenner henne best. Hvis du føler at noe er galt med jenta, så ikke nøl med å kontakte lege. Morsinstinktet er sterkt. Jeg stolte mer på det enn legen, og det berget livet til en av mine unger. Han fikk akutt hjernehinnebetennelse og vevsendring på hjernen da han var 4,5 mnd. Hjernekrampene kalte legen for feberkramper (hadde 41,2 i feber), og ville egentlig ikke sende ham på s.hus for vi ble bare sendt hjem til kvelds. Vi ble 16 dager.

Skriver ikke dette for å skremme deg, men for å si at er du i tvil, og føler at noe er galt så ta kontakt med legen. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Barn under 12 år har dessuten gratis lege.

Skrevet

Har vært hos legen med henne i dag.. Alt var bra bortsett fra litt feber.. Skulle komme tilbake hvis tilstanden forverra seg..

FIkk beskjed om at jeg kunne gi henne salisyre tabletter som febernetsettende.. og det skulle visst hjelpe på smerter syns jeg han sa.. Legen vi egentlig har er på ferie..

Men må reise seinere å kjøpe det for finner ikke kortet mitt.. Venter på samboern min:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...