Gå til innhold

Barn med dårlig ånde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 16 mnd har ganske ofte dårlig ånde! Er det vanlig at små barn har dårlig ånde!? Mener å ha lest at de ikke skal ha det??

Jeg tenkte at kanskje det kom av at hun fikk tenner, forkjøla ol., men nå har tennene kommet og hun har fortsatt dårlig ånde! Pusser tennene hennes 2 ganger om dagen, morgen og kveld.

Noen med erfaring her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, har merket det med vesla mi også, at hun har skikkelig dårlig ånde i perioder.. Kanskje litt halsbetennelse, men er ikke sikker.. Hun får iallefall dårlig ånde når hun er syk også..

Skrevet

Ja, har hørt at det kan være noe med mandlene, eller den falske mandelen. Og ånden hennes blir veldig mye værre da hun er syk...

Skrevet

Min har bare dårlig ånde om morgenen, men det er vel relativt normalt vil jeg tro, men bruker å være verre om barne er syke på en eller annen måte. Ved betennelser lukter det ganske ille har jeg hørt(f.eks halsbetennelse)

Skrevet

Du skriver at du pusser tennen hennes , men pusser du tungen ? Greier hun å gurgle enda ? Husk belegg på tungen stinker.

Når det gjelder mandlene så kan de har kryptre som det kan legge seg bakterier i - dett kan lukte spes når krypterene avstøter dett som tilslutt blir som en liten kule/sten av gul/hvit farge. Det er IKKE farlig eller skadelig.

Falske mandel - eller polypp som det faktisk er vil ikke gi barnet noen vond ånde - derimot er polypper" falske mandler opphav til forlengede forkjølelser - om du misstenker at ditt barn har det er det første du merker at ditt barn SNORKER uansett om det er tett i nesen eller ikke - Polypper /falske mandler er en mye enklere oprasjon og helt klart MYE mindre smertefullt enn en tonsil oprasjon. Jeg vil ikke anbef deg å fjerne mandler på hverken barn eller voksen pga dårlig ånde da ett inngrep er ett inngrep. DErimot polypper vil jeg anbef å få fjernet for å bedre søvnen samt at polypper kan være med på å forlenge betennelser i de øvre luftveier

Skrevet

Dårlig ånde kan komme fra magen..... hvordan er avføring o.l?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...