babylykke2 Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Lurte på om det er noen som har fjernet hemorider under svangerskap? legen min sa at hemorider kan føre til komplikasjoner under fødselen, vurderer kanskje å fjerne de da om mulig. Jeg er ca 4mnd på vei i første svangerskap. . Håper på svar ...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har også fått hemorider i dette svangerskapet, men ikke fått beskjed om at det kan gi komplikasjoner under fødsel... Hvordan kan vi fjerne dem da?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg fikk hemorider i første svangerskapet, men aldri noen beskjed om at det kunne gi komplikasjoner, og det gjorde det ikke heller. Kan ikke skjønne det!? Har hemorider nå også og skal høre med legen neste gang om hva som kan gjøres med de. Rett og slett fordi de er jæv... irriterende og plagsomme.
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Hei. Jeg er med i hemoride gjengen:) Prøv kremen alcosanal, fåes på apoteket reseptfritt. Den hjelper litt. Jeg ville ventet, for de kan trekke seg tilbake. Og mamma fjernet hemorider etter hun gikk gravid med søsteren min, og hun ville heller gnagd av sin egen arm enn å gjøre det igjen. Jeg vurderte å fjerne mine når jeg fikk det nå, men har slått fra meg den tanken. Jeg spyler meg hver dag med dusjen slik at jeg holder det rent. Å så smører jeg etter hver avføring. Uansett smører jeg 3 ganger om dagen for dette gjør huden mykere på en måte. Det er ikke så sårt å tørke seg hver gang. Vel...annet vet jeg ikke, men dette hjelper meg:)
Mia29 Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Hadde en veninne som var veldig plaget. I tillegg til alcos anal brukte hun gummihansker som hun fylte vann i og frøys i fryseren. Når hun så tok disse på hemoroidene lindret det smertene. Vær bare obs på at du ikke påfører deg frostskader i tarmen. Hun brukte ellers hårføner, det lindret visst også. Dessuten var hun avhengig av sittering mot slutten av svangerskapet. Mannen fikk tak i et lite bildekk (ringen inni) som de blåste opp og hun satt på. Vær ellers obs på avføringen. Hard avføring kan forverre problemet. Regelmessig myk avføring vil absolutt være en fordel for ikke å øke problemet.
fru H Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Ren aloe vera gel som du får kjøpt på apoteket er fantastisk synes jeg. Brukte det både før og etter fødsel siste gang, og har kjøpt inn igjen nå:-)
babylykke2 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2008 Takk for svar . . Nei jeg synes det var rart at legen min sa det kunne gi komplikasjoner under fødselen, har aldri hørt om det før. Det jeg vet er at man skal dytte de opp i tarmen igjen, og de vil da bli mindre. Men jeg har hatt mine i et år ca, ikke noe spesielt plagsomme - men ble litt redd når ho sa det kunne gi komplikasjoner. Angrer nå for at jeg ikke spurte om hva som kunne skje, skal snakke med jordmor om det. Vet om ei som har fjerna de før: Legen eller en spesialist setter strikk rundt hemoridene, da vil de ikke få noe blodtilførsel og vil da minske og bli borte etter en ukes tid. Men det var vist et helt jæ... vondt. Så det frister lite å fjerne de, men kan jo hende de har andre metoder for å fjerne de nå da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå