Gå til innhold

Hvilke navn passer til Gabriel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det blir en søster eller bror enda, men har ikke noen spesielle navn i tankene.. Vil gjerne ha noe som passer godt sammen da..! Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maria, Anna, Nora, Sara, Leonora,

 

Markus, Andreas, Thomas, Leon

 

Ser jeg heller mot de kjente bibelnavnene siden deres første har et så himmelsk (vakkert!) navn ;-) Ellers er fantasien litt slapp akkurat nå, det nærmer seg sengetid for meg kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heller litt mot bibelske navn jeg også igrunn, siden førsten fikk et bibelsk navn (som jeg forøvrig elsker!!):o)

 

Nora og Sara har jeg også hatt litt i tankene, om det blir gutt tenker jeg litt på Lucas. Vet det visst skal være mange som heter det, men her jeg bor er det visst ingen!;)

 

Tusen takk for flotte navne-ideer!;o)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, Marina var et nydelig navn også ja!;o)

 

Engel var vel litt mindre passende alternativ tenker jeg, men du har jo lov å prøve deg:) Ikke din feil du har dårlig fatasi!;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal en tenke i de korrekte baner så var Gabriel en erke engel som ville bestemme selv og var kamerat med Lucifer. Så da er jo Lucifer det korrekte navnet som hører sammen med Gabriel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lucifer er tradisjonelt en fallen engel, opprinnelig nærmest Gud, men deretter identifisert med Djevelen."

(Fra Wikipedia)

 

Lucifer var russenavnet mitt når jeg var russ, og av en eller annen grunn forbinder jeg ikke navnet som så mye positivt, kunne aldri kalt babyen min det anyway..:o)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar og Gabriel

Gunda og Gabriel

Gunn og Gabriel

Geir og Gabriel

Gerd og Gabriel

Gunnvor og Garbriel

Gudrun og Gabrie

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. Lucifer er djevel. Og Gabriel ønsket å bli djevelen. Så de 2 navnene er jo de som passer sammen.

 

Gabriel ble bannlyst av Gud og Lucifer etter han kom på jorda og prøvde å kuppe makta til Lucifer. Veldig vakre navn begge 2.

 

Men tviler på at du hadde fått lov til å døpe ungen din til Lucifer. Hadde likt å sett ansiktsuttykket til presten med et slikt navneforalag hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!!:P

Ja, har dårlig tro på at presten hadde vært så enormt fornøyd med at jeg skulle døpe ungen Lucifer!

Lucifer liker ikke jeg i alle fall, fins det i det hele tatt noen som kaller barna sine det??

 

Til deg over, takk for svar, men syns selv at Gabriel ikke passer serlig godt med "gammelnorske" navn, bare fordi de begynner på G.

Forbokstaven har ikke noe å si, tror ikke jeg vil gå for et navn som begynner på G.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten, du har litt feil ang. navnet Gabriel, engelen Gabriel ble ikke bannlyst av Gud.

 

"Engelen Gabriel er kjent både innen kristendommen, jødedommen og islam. Noen kristne religioner mener at Gabriel er en erkeengel som holder orden blant de øvrige englene."

 

"Ifølge Bibelen er Gabriel en engel med høy rang som står i nær forbindelse med Guds trone, han blir sendt ut av Gud for å overbringe spesielle budskaper til Guds tjenere på jorden."

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gabriel og Jonas, nå er det middag!"

Evt Johannes, som er direkte bibelsk og ikke forkortelse. Fint det da vel?

Ps. trur hun med de G-navnene over her må ha tulla, kan umulig ha vært seriøse forslag haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fetter som heter Gabriel, og hans lillesøster heter Isabella :)

 

Nå er de halvt italienske, så det blir kanskje litt annerledes...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel og Benjamin

 

Gabriel og Maria

 

Gabriel og Ava/Eva

 

Gabriel og Sunniva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for mange gode forslag!!;o)

Nå ble det litt lettere med tanke på jente navn i alle fall, har ikke tenkt på at det er så mange fine;o)

 

Favorittene av jentenavna nå er:

Henriette, Sara, Isabella og Ava/Maria

 

Guttenavn favoritter er: Lucas (der trenger jeg litt mere hjelp folkens;o))

 

Har en god veninne som har sønner som heter Mathias og Jonas, så kan ikke kalle det samme som hennes barn heller:)

 

Mange her som er flinke med navn ser jeg!;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARIEL??

 

DET kunne jeg ikke tenkt meg å kalt ungen min. Det navnet passer kun til en, og det er havfruen xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linus

Matheo

Leon

Martin

Scott

William

Henrik

Alexsander

Nicolai

Fredrik

Phillip

Jacob

Ludvik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...