Gå til innhold

Hva synes du om bruk av timeout på barn under 2 år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke prøvd det på jenta mi før hun var fylt 2 år så jeg vet ikke om det er noe poeng. Tok litt tid før hun forstod det selv som toåring.

Skrevet

Tror ikke det er hensiktsmessig i det hele tatt.Et så lite barn har ikke forståelse for slikt.

Skrevet

FADER UNNSKYLD! JEG MENER PÅ BARN UNDER 3 ÅR!

Skrevet

Funker fint her :-) he he

Jenta mi er 2,5 år å hun får "pauser" som vi kaller det. Da får hun sitte i senga si med døra åpen til stua så lenge hun vil til hun kommer å si hun vil snakke. å da snakker vi om hvorfor hun fikk pause også sier hun unnskyld å gir meg eller lillebroren en klem. Er jo som oftest meg hun ikke hører etter eller han hun er ekkel med.

Skrevet

vi har brukt det siden eldste var ca 2,5 år. Da må han sitte på en krakk i en krok i stua. Etter en viss tid (2-3 min) går jeg bort til han, og prater litt med han om hvorfor han sitter der, og at han må slutte med slikt.(sier selvfølgelig til han hvorfor han må sitte på krakken når han blir plassert der også). Så får jeg. pappaen eller lillesøster en kos, alt etter hvem det gikk ut over. Er veldig effektivt her!

Skrevet

Min tulle er 2 år og 4 måneder. Når hun slår seg helt vrang tar jeg henne bort fra sitiasjonen hun er i og lar henne få det ut. Når hun har roet seg ta en prat. Går veldig fint roer seg meget raskt. Etter jeg begynte med det har hun sluttet sette seg ned hyle hun forstår det hun ikke kommer noen vei med det. Så jeg tror man ikke skal undervurdere små barn.

Skrevet

Har ikke inført "time-out" enda. Jr er 15mnd. Men når han feks. slår,biter eller lignende så fjerner jeg han fra situasjonen.Om han sitter på fanget så setter jeg han ned på gulvet og jeg sier selfølgelig til han hvorfor,at en ikke skal slå ol.

Vet at de gjør dette med alle barna i bhg også - er bare 15barn da så ikke så mange å holde orden på,men de fjernes fra situasjonen når det ikke oppfører seg pent mot de andre barna. Det blir også snakket med de om hvorfor de feks måtte gå ut av sandkassen. De eldre barna kan få beskjed om å gå å sette seg på trappen feks.Litt tydligere time-out fordi de har evnen til å forstå det.

Skrevet

Bruker det ikke, minner om skammekroken som man brukte da jeg var barn. Men jeg tar barnet vekk fra situasjonen hun ikke kan oppføre seg i, og sier feks at "du kan ikke sitte ved bordet sammen med oss hvis du ikke kan oppføre deg ordentlig, da må du gå fra". Som regel holder det med å skyve stolen vekk, før hun får en ny sjanse. Hvis hun ikke greier det, tar jeg henne vekk fra bordet(eller den situasjonen det måtte gjelde), og så får hun komme tilbake når hun er "grei", hvis jeg kan bruke det utrrykket.

Skrevet

Jeg mener det er greit å vente til de er tre, men det er jo opptil hver enkelt. Avhenger mye av hvor godt språk de har, mener jeg. Selv kommer jeg aldri til å bruke timeout, uansett alder. Er bare ikke helt min stil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...