mini nr to på vei Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Går litt på aerobic-timer på sats...tar det ganske rolig og hopper ikke så mye.. men får noen voldsomme kynnere innimellom. Ubehagelig.. Noen her som har blitt frarådet av lege/jordmor å trene dersom det fremprovoserer kynnere? er noen uker til neste kontroll...
suski22.12.08 Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Mener å ha lest et sted at man skal ta en pause dersom sånne bevegelser fremkaller kraftige kynnere. Du finner sikkert svaret i en sånn gravidebok, men et kjapp telefon til jordmor vil jo gi deg svar med en gang.
flypapir Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg trodde at jeg fikk mye kynnere av trening hos fysioterapeuten. Fikk beskjed av legen min om at jeg måtte droppe fysio dersom kynnerne kom av dette... Heldigvis (eller ikke?!) viste det seg at kynnerne kom pga stress på jobb og ikke av fysioen som redder bekkenet mitt.. Jeg vil uansett tro at noe av det samme vil gjelde for aerobic, men du kan jo ringe jordmor og høre...?!
Yada Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg fikk mye kynnere av å gå med mbt-sko. Da jeg sluttet med det, minsket kynnerene også. Finn ut om det er en spesiell øvelse du tar som framprovoserer kynnere, og unngå den. Feks noe hvor magemuskulaturen blir brukt mye. Eller ta pauser når det kommer. Blir det for ubehagelig bør du kanskje la være?
Yada Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Så står det jo i bøker om kynnere at så lenge de ikke er vonde, er det ikke farlig. Men hører du med jordmor, får du et kyndig svar, så jeg ville tatt en telefon til henne jeg
flypapir Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Tror det kommer litt an på hvor langt man er på vei og hvor hyppige kynnerne er også.. Men vanlige kynnere er jo helt normalt, man burde vel bare være glad for at livmora trener seg!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Kynnere som ikke er vonde er ikke farlig, bare ubehagelig. Jo flere graviditeter, desto mer og tidligere kjenner man kynnerne. Mitt tips til deg er å varme opp enda litt grundigere enn det som er standard på SATS timene. Bruk 5-10 min på å sykle/ gå el. i rolig tempo, rett før timen starter. man trenger lenger tid på å tilpasse kroppen på trening når man er gravid. Ellers er jeg forsåvidt enig i at du kan kontakte jordmor/ lege, men husk at disse er fagpersoner på alt annet enn trening. Spør heller en kyndig person på senteret, feks. en instruktør som du vet har barn om tips og råd:-)
mini nr to på vei Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2008 Tusen takk for mange svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå