Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Kan slimproppen ha gått uten at du merker det? leste om ei så hadde mistet den å at etter den var mistet rant d melkehvit utflod ud. Eg renne å renne me melkehvit utflod, må tørke mg flerne ganger i timen samt skifte truse. Hva er evt d melkehvite utflodet??
FruBoger fødeklar Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Ja. Slimproppen kan gå flere uker før fødsel (uker, dager, timer før fødsel) Mange merker den ikke engang. Det kan være som en propp i tusa, doen, eller liten stripe av slim. Eneste grunnen til at den er der er for å hindre bakterier og drit i å nå fosteret. Fosteret er dessuten pakket inn i vannposen og alt det, så om proppen går tidlig så er babyen fortsatt "sikret" mot inntrengerne. Så lenge ikke vannet har gått så er det liten sjans for at noe skal påvirke fosteret. Hvorfor ikke bruke bind? Jeg må bruke det hele tiden. Vanlig med mer utflod nærmere fødsel har jeg fått vite, og igjen; det varierer vel fra person til person. Bruk bind, vær hygienisk. Kan hende du har en infeksjon/sopp eller noe som irriterer slimhinnene, få legen til å ta en titt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå