Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Dette innlegget er lagt inn på anonyme forumet også, men har ikke fått noen svar (sikkert ikke intrigefullt nok) så jeg forsøker her Jeg var ganske kvalm og trett i 1.tri. Jeg har så hatt et fantastisk 2.tri, men merker nå i uke 30 at jeg har mindre energi og at jeg er litt kvalm igjen. Noen som har hatt det på samme måte? Det er kanskje litt lite med 6-7 timer søvn per natt? Jeg har veldig god matlyst, så jeg er ikke kjempekvalm bare uggen, særlig på slutten av arbeidsdagen. Og når jeg har spist en relativt stor posjon middag kjennes det ut som om at siste biten ligger helt oppe i halsen Var hos jordmor forrige fredag og hadde ingen protein i urin, ingen ødem og 65 i undertrykk, så det var ingen tegn på svangerskapsforgiftning da. Men det kan kanskje forandre seg raskt? Har heller ikke noen hevelser i kroppen nå, men det er jo ikke så lett å holde styr på protein i urin og blodtrykk og jeg har ikke lyst til å løpe til jordmor hele tiden heller..
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 fra uke 29 til uke 30 var jeg kvalm igjen. klarte ikke spise ordentlig, og kastet litt opp også. men det varte bare en liten uke, så gikk det over igjen. dvs det kommer ennå hvis jeg blir sliten.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Holdt på å si at det er godt å høre at du har det på samme måte Ikke så hyggelig kanskje.. Uansett, det er vel kanskje vanlig at man blir litt uggen på slutten, og mer trett og sliten når man fortsatt jobber i samme tempo som før. Jeg får forsøke å drikke mer vann og å legge meg tidligere.. har en lei uvane med å aldri komme meg i seng før tolv og skal opp mellom 6 og 7 så det var kanskje noe som passet bedre når jeg ikke var gravid. Problemet er at de symptomene man kan få når man er sliten er de samme som man skal være obs for når det kommer til svangerskapsforg. Jeg vil liksom ikke løpe til lege hele tiden heller, samtidig vil jeg ikke bare la det skure og gå til det er for sent. Kvalmen man skal vre på vakt for mht. svangerskapsforg. er vel kanskje litt kraftigere enn en uggen følelse? HI
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg plagdes med hyperremesis til uke 25 ca. Så gikk det over med akupunktur. For tre uker siden (er nå 36+4) kom kvalmen tilbake. Det er visst vanlig at man kan bli litt kvalm igjen på slutten sa jm til meg. Så nå er jeg tilbake på Postafen og Afipran.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Huff Pia.. du fikk vel nok kvalme på begynnelsen av svangerskapet.. :/ Masse lykke til!! HI
siddismamma Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg var kvalm fra uke 5-19 og fikk kvalmen tilbake i uke 30. Både jernnivå og blodtrykk er helt fint. Jordmor mente at det kunne skyldes at babyen ligger i seteleie og dermed på tvers av magen. Fører dermed til dårligere blodsirkulasjon, eller Vena Cava som det også kalles.
Frøken Linn Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Det er helt vanlig med kvalme mot slutten,og ingenting å bekymre seg for! Ingenting som tyder på svangerskapsforgiftning uten ødem, protein i urin og høyt blodtrykk. Man blir ofte kvalm fordi det begynner å bli dårlig plass der inne,og baby tar ikke alltid hensyn til hvor den sparker osv.. Håper du fikk svar nå. =)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Tusen takk for svar! Jeg føler meg beroliget Jeg går til privat jordmor så det er heller ikke noe problem å få en ekstratime hvis formen vedvarer. Alltid greit å få sjekket at ting er som det skal, men jeg er ikke så glad i å løpe til lege/jordmor heller.. Jeg ble hjemme fra jobb i dag for jeg var fryktelig trøtt og sliten. Tenkte at det kanskje ville hjelpe om jeg fikk sovet ut. Kvalmen er nesten borte men jeg merker at jeg er mye trøttere enn vanlig. Jeg får vurdere om jeg skal spørre om en 20% sykemelding hvis jeg fortsetter å bli så sliten etter endt dag på jobb.. men jeg vil jo helst jobbe fullt frem til permisjon da.. HI
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ar også kjempekvalm frem til uke 25. Så ble jeg kvalm igjen nå siste ukene (er i uke 36 nå). Jordmor sa at det var vanlig å bli kvalm når barnet legger seg lengre ned i bekkenet fordi det da vil klemme på forskjellige nerver. Hun sa også at et av de første tegnene på fødsel kan være oppkast av samme grunn. I tillegg sparker babyen min mye opp mot ribben og magesekk og jeg tror nok jeg blir kvalm av denne "massasjen"!
MintCondition Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg var kvalm og kastet opp daglig fra uke 5 til uke 22...deretter var det stort sett rolig frem til sist uke (uke 30), da jeg ebgynte å bli kvalm igjen. Har ikke kastet opp enda, men går og småraper hele dagen liksom, utrolig ubehagelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå