Gå til innhold

Noen som har vært i Egypt her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å bestille oss en tur til Egypt i februar mnd. Vi har to små barn på 1 og 3,5 år.

Noen som har vært der og som kan fortelle litt ?

Hvilket hotell lå dere på?

hvordan er maten ?

Osv... Jeg lurer på det meste :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egypt er et fantastisk ferieland, mn jeg ville ikke reist dit med så små barn. Bakteriefloraen er ganske ulik og jeg kjenner litt for mange som har blitt syke der til å ville anbefale det for de minste barna.

Skrevet

Vi var i Sharm El Sheik for noen år tilbake. Kosa oss masse, men var en tanke snodig alt sammen ;) Sambo ble desverre syk etter noen dager (magen) og jeg ramla ned fra en sint kamel midt på natta (turistattraksjon) og holdt på å brekke ryggen :(

Men utenom det; veldig gøy å snorkle :)

Skrevet

Å? Det hadde jeg aldri tenkt på faktisk. Er det mye forskjell ifra f.eks Spania og Egypt ?

Det er helst maten som man blir syk av da ?

Beklager dumme spørsmål, men jeg har faktisk aldri tenkt over akkurat dette :-)

Skrevet

Enig med Poamin.

Men for voksne var det helt fantastisk.

Vi bodde i Hughada på et strandhotell. ELller, det liknet igrunn mer på en campingplass. Vi bodde i hytter på stranda, fikk frokost servert i en felles spisesal og ellers kunne iv spise på flere forskjellige restauranter.

Vi var der i jula, og det var som en varm god norsk sommer på dagtid. rundt 25 grader. Men ble kaldt om natta. Helt nedi 4-5 grader. Men vi badet og koste oss. Dro på utflukter til Kairo og luxor. Giza-pyramidene, kongenes dal++++ Masse historie og utrolig lærerikt.

Men ikke å anbefale for små barn.

Skrevet

Hehe, sorry, men måtte flire litt nå. En sint kamel ja, kanskje ikke det beste å komme ut for!

Så kjedelig da, at dere hadde sånn uflaks!

Skrevet

Jeg har vært der to ganger og blitt veldig dårlig i magen begge gangene. Selv samboeren min som aldri blir dårlig, ble dårlig den ene gangen.

Men sånn bortsett fra det er det et veldig flott sted å reise! Jeg kan tenke meg å reise dit igjen, men først når mini (og evt søsken han kanskje får etterhvert) blir ganske store. Ville aldri reist dit med små barn.

Hvis dere likevel reiser, ville jeg reist til Sharm el sheik, fantastisk sted og det er nesten bare turister der. Har også vært i El Gouna og der var det barnevennlig å bade i havet, for det var uendelig langgrunt der, men for oss som var bare voksene som ville snorkle var det veldig kjedelig for det var ingenting å se der. Tror de fleste hotellene i både sharm og el gouna er veldig bra hoteller, så ville ikke bekymret meg uansett hvilket hotell dere velger...

Skrevet

Oki. da tror jeg vi skal revurdere det.

Har dere noen andre tips til hvor man kan reise med småbarn?

Vi er igrunnen lei av canariøyene, men visst man ikke skal der og heller ikke til Egypt så blir det plutselig så lang reise!?

Skrevet

Enig med Poamin. Fantastisk land, og jeg skal garantert tilbake. Men jeg ville heller ikke ha reist med små barn pga bakteriefloraen. Hvis dere gjør det bør dere være kjempenøye på hygiene og mat så ikke barna blir syke. Pengene er bakteriebomber delux, så hvis du tar på de må hendene vaskes ASAP. Vi gikk rundt med våtservietter.

Men jeg er litt redd pga terrorfaren også jeg da..

Skrevet

Vi var 9 stk som dro til Hurghada Egypt i juni i år.

Bare familie, og av alle oss var det bare jentungen på 3 år og svigerfar som IKKE ble syke. 3 ble lagt inn på sykehus og 1 nektet innleggelse (hater leger)

Jeg ble magesyk, fytterakkern...for en "drittferie"!

Vi var kjempeflinke med håndsprit etc, for vi visste på forhånd det var MYE tarmbakterier der nede..men jaggu altså..det holdt ikke.

Vi tror det at det var kulepennen vi brukte til å signerer kvitterieinger på hotellet som var årsaken..for etter å ha signert for maten spiste vi melon etc..vasket oss først..men FØR vi kvitterte..

Og i den varmen der nede, med de magesmertene og løping konstant på do, det er ikke ferie.

Var mange andre gjester vi møtte på som også ble dårlige.

Veldig spesielt å ha vært der, men VELDIG annerledes enn andre ferieland jeg har vært i, fex Hellas. Mye fattigdom og veldig skittent.

Men godt å ha forsøkt dykking, sett pyramidene utvendig og innvendig. :)

Skrevet

Jeg elsker Egypt og har vært der med junior da han var 1 år og 2 år. Har aldri blitt dårlig, har spist alt fra salat til iskrem, men har bare spist på hotell eller anbefalte restauranter. Har hatt med grøtpulver til junior og ellers har han spist det jeg har spist. Har masse venner som også har reist til Egypt med alt fra babyer til 12åringer og det har alltid gått bra. Den eneste jeg kjenner som har blitt syk der er mannen min, og han kjøpte en grillet kylling på spidd fra en gateselger.

Har bodd på Four Seasons, Baron Resort, Sonesta Beach og Marriott i Sharm. Hilton Resort i Hurghada.Hilton Ramses i Kairo.

Neste gang jeg skal til Egypt skal jeg oasene i vest + en ny tur oppover Nilen. Anbefaler Egypt, men anbefaler samtidig å styre unn de verste turistfellene. Egypt er best når du ikke rir på kamel med 150 andre turister :)

Skrevet

Jeg ble dårlig i magen, og var syk i 3-4 mnd etterpå....

Har hørt at det er "magesykens hjemland", hehe!

Synes menneskene der var UTROLIG masete, skikkelig selger-mentalitet, så vi holdt på å bli sprø!

Ville nok valgt et annet sted ift vår erfaring (men vi reiste før vi fikk barn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...