Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 9 dager siden jeg fødte, har hatt veldig vondt nedentil.. Har hatt avf. bare 2 ganger, bare litte.. Prøvd duphalac å microklyx, men ingenting hjelper!! noen tips?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Svisker? Drikker du nok? DET er alfa og omega!!!!! Toilax-tabletter?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Drikker kanskje ikke nok nei.. Får ta en tur på apoteket imorgen da! Får håpe d ordner seg, for det er IKKE noe behagelig!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Hos meg bruker det å hjelpe å ta to duphalac om kvelden, så gå på do om morgenen. Det du kan kjøpe, er flytende parafin(apotek) og ta forholdsvis store doser i noen dager. Så går du ned i dose, til en vedlikeholdsdose en liten stund til magen normaliserer seg:) Dette er ikke skadelig å bruke. Det gjør bare avføringen mykere, og påvirker ikke tarmbevegelsene. Kanskje 15-20 ml to ganger daglig i starten, så trappe litt og litt ned til 5-10 ml to ganger daglig en stund. Ikke slutt brått å ta det, men trapp ned over noen dager. ellers må du passe på kosten. Får du i deg mye fiber, så er det veldig viktig å drikke MYE. Ellers skaper fiber forstoppelse. Det er foresten normalt å ha hard mage en tid etter fødsel, spesielt om en har vondt "der bak":)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Drikk masse biola, spis fiber og svisker. Og spis regelmessig. Jeg slet med forstoppelse i lang, lang tid etter fødselen. Ble innlagt på sykehus for noe annet seks uker etter fødselen, og fikk klystex (tror jeg det heter) for forstoppelsen. Var på legevakten en annen gang med store smerter, men så var det bare forstoppelse - igjen. Magen min er enda ikke helt god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå