Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg lagde middag idag og klarte å brenne meg på magen med kokende vann.....!! Det gjorde kjempevondt!! Og jeg ble selvfølgelig redd for babyen, men det var nok verst for meg... Har forsøkt å kjøle ned magen med iskaldt vann i en time, og nå ser jeg at et lite felt på magen har sprukket opp med blemmer..... ( Sikkert ikke så ille altså, men jeg ble skikkelig trist og lei meg av hele greia.... Alt går lissom mye mer inn på meg for tiden... Og jeg skal ha en liten baby rundt meg snart, og så brenner jeg meg og babymagen med kokende vann? :-(
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Au, da, det var nok ikke godt. Den magen har det med å stikke seg fram på de utroligste måter sånn i innspurten. Du får trøste deg med at du ikke har den magen når nurket er kommet til verden! Hilsen en såkallt sur og grinete
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Du bør dra på apoteket for å få noe å smøre inn området som er forbrent med. Kanskje noe aloevera? Legg også over litt bandasje som du fester med sårteip i kantene:) Slik at du slipper å gnu opp blemmene. Men, før du fester på dette, bør du ha en legende krem under. Og skift ofte, så ikke bandasjen fester seg:)
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 stakkar deg! du må bruke sånn bann kompress på.. ellers så blir det svært vondt for deg.. du skal ikke t det så tungt.. alle er litt slephendte når vi er på slutten. håper det går bra med deg
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Tusen takk for trøst og råd jenter Jeg fant litt aloe vera i skapet og smurte på, og går uten topp så jeg ikke skal gni borti det. Får sette på et kompress etterhvert, før jeg legger meg. Kjenner litt til den sluttinnspurt-tristheten ja, da er det godt å få litt omtanke fra dere jenter
MintCondition Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Au,d et gjorde jeg også for en stund siden, skulle helle vannet av noen grønnsaker Fikk en knallrød stripe sånn i underkant av magen, som det ble sår på. Etter et par uker var det borte dog, til tross for at det ble andregrads forbrenning! Trøstd eg med at babyen ikke merkerd et ihvertfall, med mindre du la hele magen oppi kasserollen og kokte den (au, for en grusom tanke!)
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Ring legevakta og spør hva du bør gjøre. Pga blemmene så kan det være infeksjonsfare også. Hør med en lege om dette. Da min mormor fikk andregradsforbrenning (altså med blemmer) så fikk hun beskjed om å komme med engang. Hun var ikke innom venterommet engang. Hun ble skyssa rett inn fordi det var brannsår. I og med at du er gravid er det bedre å ringe en gang for mye. Sender en liten trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå