Gå til innhold

positiv graviditetstest 3 dager etter samleie?? er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snakket med jordmor og hun mente det var fullt mulig. Jeg trodde det måtte gå minst 14 dager før den viste positiv jeg.....noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri hørt om.. HCG produseres ikke så mye så fort!

Skrevet

Er ikke gravid fra forrige pp, var det helt sikkert tr du hadde da???

Skrevet

Nei, det er rett og slett ikke mulig. Det tar kanskje en fire-syv dager fra egget er befruktet og til det fester seg i livmorveggen. Deretter tar det ganske mange dager før kroppen har produsert nok hcg til at det slår ut på graviditetstest.

Ergo, du må ha blitt gravid tidligere!

Skrevet

Da ville jeg byttet jordmor! Det er nemlig ikke mulig. Egget har ikke festet seg etter 3 dager og du er dermed pr definisjon enda ikke gravid da. Kroppen har derfor ikke begynt å produsere hcg som slår ut på test. Du har nok blitt gravid tidligere... Eggløsningen din kan ha vært tidligere enn hva du forventet..

Skrevet

Antagelig bare hvis du hadde sex noen dager før det også:)

Trenger neppe å 14 dager, noen får positiv test før IKM, men ikke 11 dager før..

Skrevet

jeg fikk beskjed av en gynykolog jeg var hos at de digitale graviditetstestene slår ut alt for tidlig......han sa faktisk at den slo ut før du hadde fått trusa på igjen etter sexen......hehe......og at de var langt fra seriøse nok til å bruke så tidlig.

Tar du testen før forventet mens er det best ¨bruke den gamle gode strek testen (clar blue).''

Om det var den testen du brukte må du ha blitt gravid før du tror.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...