Gå til innhold

urinveisinfeksjon!!!! AAAUUUUU!!!! hva kan hjelpe litt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

frem til legen åpner i mårra?

har vært fryktelig mye plaga med dette, men pleier å ha minimalt med symptomer... men nå er det bare DØDSVONDT!!!!=((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til butikken og drikk MASSE appelsinjuice!!! Har de tranebærkapsler der, så kjøp det og! :)

Men viktigste er MASSE appelsinjuice!! :)

Skrevet

det har jeg faktisk kjøpt=D *løper å pøøøøøøser nedpå!!*

takk!!=

Skrevet

Auu!! Drikk masse vann, appelsinjuice,ta C vitamin eller spis tranbærskapsler.

Jeg vet at det ikke frister å drikke men det hjelper alltså å få spylt igjennom blæren.

God bedring

Skrevet

er jo foj***** å tisse, men enda verre å bare tisse et par dråper!!!!=(

Skrevet

drikk masse...

og kald fuktet klut i ansiktet når du skal tisse...hehe...

Det er så vondt, men enda værre når urinen er konsentrert.

Skrevet

Få i deg masse c-vitamin :-P som nevnt pøs på med appelsinjuice. Hvis du har brusetabletter med c-vitamin så prøv det også. Dette hjelper på svigermor (som uheldigvis ikke tåler tranebær). Ta smertestillende og legg deg ned, ikke frys og stress.

Goood bedring :-)

Skrevet

Ta med deg en urinprøve og dra på legevakta! Der får du penicillin for i kveld og i morgen tidlig og det hjelper etter et par timer, så får du iallefall sove i natt :) Veit hvor vondt det er, var plaget med det i nesten et år (1-2 penicillinkurer i mnd i 11 mndr til det plutselig bare ga seg)... Ellers er det om å gjøre å holde urinen så sur som mulig, drikk juice, sitronvann og tranebærsaft eller ta tranebærkapsler. Gå på do og tiss etter sex...

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Tranebær er obligatorisk ja, som alle sier- MEN: ikke nødvendigvis c-vitamin/appelsinjuice! Jeg var mye plaget med uvi tidligere, og har lest en del om dette. I min kjerringrådbok står følgende:

"Mange sverger til c-vitamin (askorbinsyre) og dette er en syre som tar infeksjon i blæra. Men prisen man må betale er at slimhinnene blir såre og ømfintlige, slik at en ny infeksjon får lettere tak. Dermed er man inne i en ond sirkel med "evig" c-vitaminspising. Og langtidsvirkningene av massive doser c-vit kjenner man heller ikke. Bruk derfor heller urter (kamille, persillerot) ellr linfrøblanding".

Etter at jeg sluttet å bøtte innpå med c-vit da jeg fikk uvi har jeg vært mye mindre plaget med infeksjoner, faktisk, så det kan være lurt å være forsiktig så ikke slimhinnene blir for skjøre.

Sett deg over en bøtte med dampende vann med en neve kamillete oppi, dampen lindrer slimhinnene

En annet kjerringråd som jeghar brukt en del og som funker, er dette; bland en ts natron i et glass lunkent vann og rør om, drikk dette langsomt. Et glass et par ganger om dagen.

Propolistabletter som man får tak i på helsekostbutikker er også gull verdt- dette kalles naturens eget antibiotika.

Ellers- bruk ullsokker og hold deg tørr på bena (forebyggende). Etter at jeg svelget forfengeligheten og gikk til innkjøp av støvler og bruker ullsokker med en gang jeg kjenner meg kald/rå på bena, har jeg faktisk ikke hatt en eneste infeksjon..

Ly¨kke til.. Og blir det for ille så dra på legevakta i kv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...