Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Lurer veldig på om skal ta det eller ikke...... Sukk. Erfaringer med det..? hvor restriktive er dere med medisin i ny og ne under graviditet..?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg tok det i begge svangeskapene. Legene visste selvsagt om det. Ikke noe problem. Ville vært mye mer problem ikke å ta det.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Er allergimedisin, har hatt søvnproblemer før og slitt med det og blir noen ganger redd det skal komme igjen for jeg hadde det VONDT..... HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Gjorde du? Kunne du vært så snill å fortelle meg litt om det, hvor mye du tok osv..? Synes det er betryggende å vite at jeg kan ha det i bakhånd iallefall om det skorter på... og setter stor pris på andres erfaringer, føler meg litt alene med dette enkelte ganger.. Sover stort sett godt men fåår noia etter en dårlig natt...... Tusen takk for svaret ditt iallefall..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Usj, det er noe dritt å slite med søvnen... Gjør det selv når jeg er gravid.. Har aldri brukt medisin for det da, så ang vallergan aner jeg ikke! Men har du fått det anbefalt av lege ville jeg jo tro at det var "safe" da?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 har ikke fått det anbefalt direkte men spurte en gynekolog jeg kjenner.. har det stående i skapet, siden jeg som sagt har slitt før.... Høres sikkert psyko ut men jeg blir veldig redd etter en søvnløs natt... For at det kommer igjen, Usj det store problemet i live mitt, ellers har jeg "alt" og er egetlig lykkelig.. men har et sånt søvnspøkelse.. URK!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg vet alt om hvor noia det går an å få etter en dårlig natt. Bra jeg kan trøste deg. Du behøver ikke ha dårlig samvittighet for å trenge den medisinen. Er som sagt mye verre å utsette seg for søvnmangel hvis du er av de som blir så dårlig av det som det ser ut til. Du kan ta en god del uten at det gjør noe. Men ikke øk fra en til mange tbl over natten. Det beste er tross alt å ta minst mulig. Hvis du ikke sover av en tbl, så prøv å doble eller tredoble dosen. Jeg må ta ganske mye. Legen har sagt at jeg kan ta opptil 8 tbl og at over 8 tbl så har det ikke noe mer efekt. Men jeg tåler visst mye, det finnes sikkert de som trenger bare en tbl. Prøv deg frem i samråd med lege. Jeg har snakket med flere leger om dette og sykehuset visste det også (sykehuset bare anbefalte å ikke ta det natten før keisersnittet, ellers var det greit).
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skjønner... Jeg sliter mye med angst i svangerskapet og legen har sagt jeg kan ta en sobril en sjelden gang hvis det er krise! Kunne du ikke prøve å tenke slik da, at det er en trygghet at de er der, men at du tar minst mulig! Jeg ville snakket med legen først, bare for sikker hets skyld..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 PS det fine med vallergan er at det ikke er vanedannende! En ganske snill og ufarlig medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå