Gå til innhold

Hvor aktive er de i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at alle som har kommet så langt i svangerskapet snakker om at de blir sparket med en voldsom kraft store deler av døgnet.

er det helt unormalt at sparkene ikke er så kraftige i uke 30? Jeg kjenner dulting veldig ofte i løpet av dagen, men de store sparkene uteblir. Hadde en periode hvor det var veldig tydelig aktivitet slik at jeg kunne se magen skifte form hele tiden, men slik er det ikke nå lengre. Kan grunnen være at babyen bare har skiftet stilling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri blatt sparket med voldsom kraft, og jeg er i uke 36 nå...

Men merker stor forskjell på hvordan hun ligger, merker når hun har snudd på seg... Synes forresten at sparkene var hardere i uke 24-27 ca. enn de er nå! Men da hadde hun jo mere plass, og kunne "ta fart" når hun sparket;)

Nå kan jeg se hele magen beveger på seg, og tidvis ligger hun å sparker på akkurat samme sted oppunder ribbeina mine, så det kan bli litt vondt, men ikke fordi det er så hardt...

Nå har nok jeg ei forholdsvis rolig snuppe i magen da, men jeg har til gode å oppleve de voldsomme sparkene!

Frøkna mi har iallefall dager hun er roligere på enn andre dager, og hvis babyen din har snudd seg og ligger og sparker innover - så vil du ikke merke det like godt.

Jeg har også oppdaget at mange ganger kan jeg kjenne spark/bevegelse utenpå magen, men ikke inni... snodig!!

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd de voldsomme sparkene, men at han snur seg og vrir og vender på seg hele tiden det kjenner jeg. Det er jo noen dult og, men jeg har aldri kjent at det har sparket i hverken ribbena eller noen andre steder. Det er nok mye mer bevegelse her enn rene spark ja, sånn har det vært hele tiden og nå er jeg i uke 37+4

Skrevet

Takk for svar :)

jeg får bare slå meg til ro med at alt er normalt. Det jeg syns er rarest er at jeg kjenner det så ofte helt nederst i magen. Jeg trodde det skulle ha flyttet seg litt mer oppover så langt ut i svangerskapet.. Skal på 3D UL på lørdag så da får jeg vel se litt mer hvordan h*n har det der inne :)

Skrevet

Det varierer.. plutselig sparkes det så det gjør vondt, men mest dytting og flytting.. de får jo mindre plass:)

Skrevet

Hei Tale30;)

Du skriver som om jeg skulle skrevet det selv!! Jeg kjenner også spark bare helt nede, fra navlen og ned. Jeg trodde også at jo lengre jeg kom jo lengre opp sparket det. men jeg har kommet frem til at morkaken må ligge helt oppe eller noe...

Har heller ikke kjent noe til disse kraftige sparka. Kun 2 ganger har jeg kjipt meg pga harde spark!

Alt er sikkert helt normalt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...