Gå til innhold

Når bør far holle seg edru ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør far holle seg edru i forhold til termin-

Fra hvilken uke er det på tide at far holler seg hjemme å ikke går på fylla i tilfelle fødselen starter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min kjære så og si aldri "ute på fylla" da, så den problemstillingen er ikke-eksisterende hos oss. Men hender seg jo at han drikker ett par øl eller et par glass med vin i helgen da... og det skal han få lov til, til han synes det ikke er greit selv. Gidder ikke legge noen restriksjoner på det, hvis han ikke klarer å tenke det ut selv;)

Vi har 5-10 minutter med bil til sykehuset, og skulle det skje noe når han har drukket - så tar vi bare en taxi. Ikke noe problem. Kankskje like greit egentlig, så slipper vi å styre med å parkere bilen og sånn. Er et stykke fra parkeringshuset og inn på føden på ahus liksom...

Men hadde jeg vært rett for at han skulle være dritings når fødselen startet, eller vi hadde lang reisevei ville jeg nok sagt hvertfall(!) to uker før termin.

Skrevet

Takker for svar..

Min samboer pleier ikke drikke ofte han heller, men når han første drikker har det en tendens til å gå litt for langt.

Har ikke lyst å komme med på føden med en dritas mann, som ikke slipper inn på rommet før etter fødselen er ferdig om trendt..

Skrevet

Nei, det skjønner jeg veldig godt. Hadde sambo vært dritings hadde han ikke fått lov til å være med - enkelt og greit! Tror man har nok med seg selv da, om en ikke skal holde styr på en dritings mann i tillegg, nei huff.. Også så utrolig pinlig! "Ja, disse er skikket til å bli foreldre liksom", hadde jeg følt jordmødrene hadde tenkt hvertfall..

Skrevet

Har sakt jeg helst vill han skal være edru en mnd før termin jeg.. iallfall 3uker- Vill ikke ha med meg en full type inn på sykehuset nei.

Skrevet

her fikk han sin siste kule nå i helgen=)

uke 33/34.

Han pleier ikke drikke så ofte, så tenkte han kunne få ta seg ut denne helgen, siden det sikkert blir en stund til.

Siden jeg har hatt en del vonde kynnere og litt slik, sier vi stopp nå =)

Ikke noe vits i å dra det lengre :D

Skrevet

Hmmm. Jeg regnet med at min ville holde seg edru på eget initiativ den siste måneden eller så, siden han nesten aldri drikker uansett.

Men jeg hadde ikke tatt med i beregningen at de ulike kameratgjengene hans selvfølgelig ville ta "en siste tur ut" før familielivet tar ham... Så han har vært på fest hver helg de siste to helgene (jeg er 36+3 i dag), og det er også planlagt en cognackveld den kvelden jeg er 38 fullgåtte uker.

Jeg ble litt paff når han spurte om jeg syntes det var sent - det ER sent, per definisjon, uavhengig av om jeg synes det eller ikke... Samtidig har jeg ikke lyst til å bestemme over ham, han er voksen og fornuftig, tross alt, og vet hva han risikerer. Og han blir aldri kjempefull eller noe sånt, og aldri ufin, blir aldri i en sånn tilstand at han ikke kunne blitt med på sykehuset. Og han skal ikke kjøre meg uansett om han er edru eller ikke. Men har likevel mest lyst til å ha ham edru... Så han har fått beskjed at han bestemmer over seg selv, bortsett fra om det er noe som helst tegn på at fødselen nærmer seg, da avlyses uansett alle festligheter, og det mente han også var en selvfølge.

:-)

Skrevet

Jeg er i uke 38 og vi skal i bryllup på lørdag.

Regner med det er jeg som må kjøre da,og det er helt greitt,for det blir jo ikke noe fylleslag å være i bryllup.

Regner med det blir litt vin og øl,og ikke noe farlig viss det blir fødsel.

Skal gå fint det.

Er 38+5 på lørdag.

Skrevet

Min samboer er ikke av typen som drikker èn øl bare for kosen sin del.

Når han drikker, så tar han den helt ut med nachspiel og full pakke.

Nå er det ikke ofte han drikker da, selv om det har blitt endel i løpet av svangerskapet. Flere av kompisene hans venter også barn, så de fester endel ilag før ansvaret virkelig setter inn, hehe :)

Men i allefall, han har selv sagt at en mnd før termin er det stopp på drikkingen. Det syns jeg høres helt greit ut :)

Jeg har termin i begynnelsen av desember, så han går glipp av drikking julebordet da. Men maten skal vi nok få med oss allikevel :)

Skrevet

min hadde ei "kule" tre uker før termin. holder seg helt unna alkoholen nå. så dumt hvis vi plutselig måtte kjøre på føden også kan han ikke for han har tatt seg en øl. dette gjør han utifra egen sunn fornuft. ikke noe jeg har bestemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...