ungmor09 Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Nå trenger jeg litt hjelp her folkens jeg har hørt at det er mange som pakker sykehusbaggen i uke 30. Kan noen hjelpe meg med hva den skal inneholde? er førstegangsfødende å synes det er litt vanskeli å vite/huske hva som trengs/er lurt å pakke
Kliko Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg mener det sto en liste over hva man burde ha med på innkallesen til ordinær ul, men er ikke hjemme nå ( hvor den lappen ligger:P) Men kan sjekke for deg når jeg kommer hjem
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Her er en liste som står i en bok hva en kan og bør ha med seg Til mor: - Noe å drikke, eventuelt frukt - Amme-BH og ammeinnlegg - Morgenkåpe - Tøfler - konfortable klær - kam, børste, shampo og balsam, såpe og deodorant - fuktighetskrem og handkrem - sminke (?) - lesestoff - skrivesaker - mobil og lader (dersom tillat på ditt fødested) eller småpenger/kort til telefon - Fotoapparat med minnebrikke eller filmer (eventuelt videokamera med kasset og lader) - Klær til hjemreisen - bind og mykt dopapir: Noen ønsker å ha med egne bind og eget papir - NB! Husk helsekortet! Til barnet: - body (evetuelt truse og underkjorte) - baby teppe - hentesett med lue - bilsete
ungmor09 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2008 jaa, det hadde jeg ikke tenkt på kan jo shekke lappen min takker å bukker
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Hva du må ha med, varierer også litt etter hvor du føder. Hvis man skal på pasienthotellet på Ullevål f.eks får man ingen klær til babyen eller til deg selv. Du må også holde deg og babyen med det meste av bleier og bind. Andre steder er det vanlig at både mor og barn er i sykehusklærne under barseloppholdet. Husk at magen ikke forsvinner selv om babyen er ute. Ikke ta med trang olabukse el. Du må gå i mammaklær en stund til. Hvis fødselen tar tid kan det være kjekt med energitabletter xl-1 f.eks.
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Vente til uke 30 liksom!!!! Jeg så dette innlegget og fikk helt blod på tann! Hjem å pakke i dag - uke 19... Hahahaha!!!! Da kan jeg hvertfall pakke om hundre ganger før vi skal reise:) Elsker å pakke:)
Krissy78 Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Forrige gang begynte jeg å pakke bagen dagen før jenta vår ble født og pakket ferdig mellom riene før vi dro til sykehuset. Ikke noe hastverk :-) Toalettsaker Mobil Joggedress (myke klær som ikke strammer noen steder...) Ammegenser Amme-bh Bodylotion Ansiktskrem Tøfler Gode truser og boksershorts (ikke g-streng!!!!) Klær til babyen Bind Lesestoff Dagbok og noe å skrive med FOTOKAMERA!!!!!!! Vi smurte med litt mat før vi dro og det var godt å spise litt innimellom. En vet jo aldri hvor lang tid det vil ta. Vi hadde også med litt energidrikk :-) Lykke til!!
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 jeg fikk en bok av jordmoren, hvor det var ett punkt på listen hvor det stod: Hårføner. hehehe....fordi man er så sår nedentil at man bør tørke seg med det i stedet for håndkle når man har dusjen. hehe
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg hadde en liste på str med et vondt langt år sist... og fikk ikke bruk for halvparte...enda jeg måtte være på sykehuset i over 2 uker Denne gangen blir det kun * Joggedress, singletter, store truser ;D sokker *Slippers/tøfler *Klær til babyen *Mobil, lader, kamera+ lader *penger *Hårføner (til å tørke seg nedentil ja ;D) *mascara LEPOMADE...er så tørr luft på sykehus
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Tenk også på at samtidig som det er lurt å ha med behagelige klær så er det kjekt med noen klær du føler deg litt fin i selv om du kanskje skal ligge i sengen. (Jeg mener ikke penklær, men kanskje ikke den mest slitne joggedressen til mannen din.) Det er så kjipt etterpå og måtte se bilder fra sykehuset hvor vi ser ut som vrak. Etter en fødsel ser jo de fleste av oss slitne nok ut fra før. Husk også å ta med undertøy som tåler et solid tena-bind dersom du blør. (Trenger du skikkelige bleier har sykehuset underbukser.) Og for all del, ikke ta med gjennomsiktig hvit silkemorgenkåpe. Kanskje du ikke tenker på det da, men det er greit at ikke gjestene (og gjestene til naboen) ser alt du har under morgenkåpen når du reiser deg for å gå på toalettet. Detaljer som for eksempel hvor stor bleie du faktisk har på deg er noe som du kanskje ikke ønsker å vise til alle og som alle gjester heller ikke ønsker å se. Mange av oss mister litt av vår normale sjenanse når vi kommer på sykehus. I ettertid synes vi kanskje ikke det er like hyggelig å tenke tilbake på. Min verste "klesopplevelse" på sykehus var en mann jeg møtte i heisen. Han hadde røykpakka i ene hånda, kateterposen i andre hånda, relativt kort blå nattskjorte og nettingtruse (uten bleie.) Skikkelig lekkert. Noen burde selvfølgelig stoppet han før ha forlot rommet sitt. Men det er ikke alltid de som jobber på sykehus får med seg absolutt alt som skjer ;o) Lykke til med pakkingen.
mooch Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Et par andre ting kan være Ipod: det kan bli mange timer å vente under fødselen og etteropå er det innimellom bedre å høre på musikk en nabobabyens gråt kl 02 om natten. Halspastiller: kjekt hvis det klør i halsen så slipper man å hoste: det er vondt å hoste etter en fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå