Gå til innhold

Svangerskapskløe, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor på kontroll i dag 39+4, og nevnte i farten at jeg klør litt, spesielt under beina på kvelden. Litt småprikker både oppover leggene på innsiden og på magen.

Hun ringte rett på sykehuset så jeg skal komme fastende dit i morgen for prøver. Fikk beskjed om å pakke med meg bag, fordi hvis de fant noe på prøvene så skulle jeg bli satt i gang med det samme.....

Ble litt paff, bør jeg være bekymret? Virket som ungen hadde det bra på kontrollen i dag. Kjenner mye liv og hjerterytmen var fin.

Noen som vet hva jeg kan forvente meg i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Du skal sikkert ta noen blodprøver som har med lever og noe annet (som jeg ikke husker), og finner de noe verdier der som ikke er som de skal, er det visst best for babyen at den blir født. Jeg ville ikke bekymret meg om jeg var deg, spesielt siden jordmoren din tok dette på alvor, og du skal inn i morgen. Det går nok helt fint, og mest sannsynlig trenger de ikke gjøre noe heller.

Jeg fikk intens kløe og utslett på slutten av mitt svangerskap, og legen min sa det var matallergi (!) - og da jeg senere fant ut at det faktisk var svangerskapskløe (ble videresendt av vikarlege), viste det seg at det heldigvis var av den varianten man ikke trenger gjøre noe med. Legen min virket ikke som hun hadde hørt om det der en gang. Så all honnør til jordmoren din!

Håper det går bra med dere i morgen da, lykke til! :)

Skrevet

Jøss...skal du det selv om du sa at du klør "bare" litt altså?

Jeg klør selv litt (litt hver kveld) under beina, men synes det er så voldsomt å dra til legen pga det (selv om jeg har blitt rådet til det her...).

Håper alt går bra for deg i morgen og at det er den ufarlige varianten av svangerskapskløe du har fått!

Skrevet

Veldig bra at du blir tatt på alvor med en gang. Selv om det er stor sannsynlighet for at det er helt ufarlig er det en mulighet for at det snakk om såkalt Hepatose, som er farlig i slutten av svangerskapet. Skulle det var snakk om det setter de i gang fødselen når du er så tett opp til termin. Uansett ikke noe å bekymre seg for når du skal inn til sykehuset i mrg, da er du jo i trygge hender:-)

Jeg var en av de som svarte på "Marte med gutt i magen" sitt spørsmål vedr dette for et par dager siden. Du kan jo lese her:http://www.barnimagen.com/forum/thread/138882516

Dumt å la være å sjekke dette, syns nå jeg. Kjedelig å angre i etterkant i hvert fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...