Nuffe Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har ørebetennelse og går på penicillin og bruker smertestillende (paracet). Må ta paracet hver 2, 3 time for at ikke smertene skal slippe gjennom. Er så redd for at dette kan være skadelig for babyen. Legene har sagt til meg at det ikke er skadelig, fordi ingen av tinga tas opp av morkaka. Men jeg klarer allikevel ikke slappe av...
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Eg trur du berre må prøve å ta det me ro. Det er jo legen som sier at det ikke er skadelig sa då får du tenke på det hver gang du bekymrer deg. d går nok bra skal du se
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Bare pass på at du ikke overstiger max døgndose på paracet som er max 8 tabletter/døgn. Hvis du tar 1-2 tbl hver 2. time er du oppe i 12-24 tabletter i døgnet og det er svært farlig for deg og dermed også babyen. Hvis du fortsatt har vondt og har tatt mer enn 8 paracet på 24 timer må du gå til legen og få han til å gi deg noe annet. God bedring!
1974 Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Kan godt forstå at du ikke liker situasjonen. Føles ikke noe godt å putte i piller i kroppen når en er gravid. Om det er noe trøst så har jeg vært syk i snart 8 uker...og er i gang med pencillin kur nr 2 og har brukt en del både nesespray og paracet. Jeg har ikke angst men det føles veldig feil å knaske medisin nå...men..legen forsikret meg om at dette er trygt, bare ikke ta mer enn legen anbefaler. Og..det er tross alt viktig å bli frisk og..jeg var på ultralyd i uke 11-12 for min egen del for å se at fosteret hadde det bra, og de hadde det...stupte kråke og alt såg bra ut. Lykke til. Håper du blir frisk snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå